05
سه شنبه 30 فروردین 1401
شماره 8479
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نقل‌قول/ حجت‌الله عبدالملکی، وزیر رفاه

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی امسال متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور، ۱۰درصد رشد داشته باشد و جز حرفه‌ای تعرفهسهم پزشک در بخش خصوصی جهت اجرای بند۹-۶ سیاست‌های کلی سلامت و ماده۹قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور برای یکسان‌سازی تعرفه پزشک ۱۰درصد کاهش یابد.
ویژه
مقررات مربوط به بازنشستگی مشمولان قانون حالت اشتغال از بازنشستگی سایر ایثارگران و عموم بازنشستگان متفاوت است. بازنشستگی آنان تابع ماده۴۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است.
نحوه فعالیت مراکز فعال اهدای خون در شب‌های قدر از چهارشنبه ۳۱فروردین تا دوشنبه ۵اردیبهشت۱۴۰۱ مشخص شد. در روز چهارشنبه ۳۱فروردین و همزمان با نخستین شب از شب‌های قدر، مرکز وصال‌شیرازی، شهرری، ستاری و تهرانپارس از ساعت ۸صبح تا پایان مراسم و مراکز اهدای خون صدر، پیروزی، شهریار و ورامین از ساعت ۸صبح تا ۱۵ فعالند.
زندانیان را زنان و 97درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

شلیک «دیابت» به ایرانیان

جمعیت مبتلا به دیابت در کشور از 11درصد سال 95به 14.5درصد در سال 1400رسیده است
گزارش
تعداد مبتلایان به دیابت در کشور، سال 95، 11درصد بود و سال گذشته به 14.5درصد رسید.مدیر برنامه کشوری پیگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت به همشهری می‌‌گوید، کرونا در افزایش ابتلا به دیابت تأثیر داشته است.

مکمل‌های دارویی بدون برچسب، «قاچاق» است

طی روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد بسته کپسولی که به‌عنوان مکمل فروخته شده، تقلبی است. در این فیلم که به‌نظر می‌رسد از سوی یکی از داروخانه‌داران منتشر شده، نشان داده می‌شود که کپسول‌های این محصول، خالی یا دارای محتوای بسیار کم پودرهای مکمل است؛ محصولی که البته چندان هم گران نیست و در سایت‌های آنلاین با قیمت حدود 40هزار تومان و با مجوز سازمان غذا و دارو به فروش می‌رسد.
ورود داروی جدید هموفیلی به فهرست دارویی کشور
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره کمبود فاکتور 8بیماران هموفیلی توضیح داد و گفت:« 2نوع فاکتور 8 مشتق از پلاسما و نوترکیب وجود دارد.