03
سه شنبه 30 فروردین 1401
شماره 8479
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران از خرید سومین محموله کالای مورد نیاز شهرداری به ارزش ۳۵میلیارد تومان از بورس کالا خبر داد.
اقداماتی از قبیل رفع خطر، مرمت آسیب‌های مختل‌کننده شرایط بهره‌برداری و تعمیرات تخصصی پل‌های سواره‌روی شهر تهران در دستور کار شرکت یادمان سازه قرار گرفته و تعدادی از این سازه‌ها ازجمله پل میرداماد، پل کریمخان، پل‌های تقاطع بزرگراه آزادگان و محور احمدآباد مستوفی، تقاطع بزرگراه آزادگان و خیابان دستواره و همچنین پل تقاطع بزرگراه‌های امام علیع و شهیدمحلاتی به اتمام رسیده است.
سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ابلاغ اصلاحیه «مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران» خبر داد.
حمل ونقل
از روز پنجشنبه اول اردیبهشت‌ماه، قیمت بلیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران افزایش پیدا می‌کند و شهروندان از آخر هفته باید براساس نرخ جدید و مصوب سال1401 برای خرید و تهیه بلیت اتوبوس و مترو اقدام کرده و کرایه تاکسی بپردازند.
علیرضا زاکانی در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی و اجتماعی که در مجموعه باغ‌موزه دفاع‌مقدس برگزار شد، مطرح کرد

گره‌گشایی از مشکلات پایتخت با همراهی مردم

گزارش
شهردار تهران در نیمه رمضان در یک نشست صمیمی با فعالان فرهنگی و اجتماعی در باغ‌موزه دفاع‌مقدس دیدار کرد و تبادل نظرات برای رفع مشکلات شهری به‌ویژه در حوزه اجتماعی و فرهنگی انجام شد. در این جلسه علیرضا زاکانی از شهروندان با عنوان داشته‌های شهر یادکرد و گفت: «به‌شدت نیازمند هستیم تا مردم و فعالان عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنارمان قرار بگیرند و با افتخار دست در دست هم دهیم و باگذشت از منیت‌ها در پایتخت کارستان کنیم.»

بناهای تاریخی صاحب QR کد می‌شوند

در دنیای هوشمند و مدرن شهری دسترسی به اطلاعات سهل و آسان شده است. برای مرور تاریخ یک مکان و حتی بنای ارزشمند دیگر نیازی به تورق کتب چند صدصفحه‌ای تاریخ نیست و می‌توان با قرار دادن گوشی هوشمند روی QR  کد به‌تمامی اطلاعات دسترسی یافت؛ همان اقدامی که توسط مسئولان بافت‌های تاریخی شهر تهران انجام شده است و به‌گفته نیما نیازمند، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران، پایان اردیبهشت، QR کدها روی بناهای تاریخی پایتخت که ثبت ملی شده‌اند، نصب می‌شود.
پایگاه خدمات اجتماعی در پایانه شرق فعال شد
پایانه شرق یکی از مهم‌ترین ورودی‌های پایتخت است که روزانه 120تا 150هزار نفر در آن تردد می‌کنند که در این میان نمی‌توان از حضور افراد آسیب‌دیده اجتماعی اعم دختر، پسر و کودکان فرار، افراد در راه مانده، بی‌خانمان‌ها و... غفلت کرد.