24
سه شنبه 30 فروردین 1401
شماره 8479
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
حمید علیدوستی در دوره‌ای فوتبال بازی می‌کرد که فوتبالیست‌ها هنوز سلبریتی نبودند یا حداقل فوتبالیستی با اخلاق و منش او نمی‌توانست سلبریتی شود.
در دوره و زمانه‌ای که آدم‌ها تکلیف موضوعات مهم اخلاقی یا سیاسی را در توییتر با 280 کاراکتر روشن می‌کنند و بحث‌های جدی، مفصل و مبسوط از حال و حوصله خیلی از آدم‌ها خارج است، حرف‌زدن از نظریه فیلم، کار عبثی به‌نظر می‌رسد ولی نظریه تئوری فیلم، برخلاف مفاهیم بعضا غامض و ایده‌های پیچیده‌اش، در پی به شناخت عقلی درآوردن لذت ناب ناشی از تماشای فیلم است.
طراحی لباس صنعتی با گردش مالی هنگفت است که در عین حال تلقی میلیون‌ها آدم از ظاهرشان را در جامعه شکل می‌دهد. آدم‌ها با لباس‌هایی که می‌پوشند، خودآگاه یا ناخودآگاه، پیامی را به دیگران مخابره می‌کنند و اینگونه حتی بدون اینکه نیاز به برقراری ارتباط کلامی یا نوشتاری با کسی داشته باشند، به تعامل با دیگران می‌پردازند.
یادداشت
مطلع این یادداشت می‌تواند نقل قولی باشد از استاد حمید سمندریان در توصیف قهرمان تراژدی. او می‌گفت: «قهرمان تراژدی هرگاه بر سر رسیدن به مقصودش دیواری ببیند، از حرکت نمی‌ایستد، بلکه می‌گوید آنقدر خودم را بر این دیوار می‌کوبم که یا خراب شود یا من هلاک شوم.»

بازی به شرط استعداد

هادی مرزبان پس از یک دهه موفق به اجرای «دکتر نون...» شد
گفت‌وگو
هادی مرزبان در کارنامه‌اش بیشترین اجراهای صحنه‌ای از نمایشنامه‌های اکبر رادی دارد. «پلکان»، «آهسته با گل‌سرخ»، «هاملت با سالاد فصل»، «آمیز‌قلمدون»، «شب روی سنگفرش خیس»، «ملودی شهر بارانی»، «پایین گذرسقاخانه»، «تانگوی تخم‌مرغ داغ»، «خانمچه و مهتابی»، «لبخند باشکوه آقای گیل» اینها آثار اکبر رادی است که مرزبان در سال‌های اخیر آنها را روی صحنه آورده است.
PDF فرهنگ2
کوتاه فرهنگ2
یکی دو روز اول احساس غربت می‌کردم تا اینکه یک روز صبح مردی که تازه‌واردتر از من بود مرا کنار جاده متوقف ساخت و با درماندگی پرسید: «دهکده وست‌اگ از کدوم طرفه؟»به او گفتم. بعد که دنباله راه خود را گرفتم دیگر تنها نبودم. راهنما شده بودم.