10
یکشنبه 26 تیر 1401
شماره 8545
سیاست2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اشغال سراسری سرزمین سرخپوستان

یادداشت
هر چند کلمب آغازگر لشکرکشی به قاره سرخپوستان بود اما پایان‌بخش آن نبود و پس از وی نظامیانی سردمدار غارتگری این سرزمین بودند که گوی سبقت را در پستی و رذالت از وی ربودند و از شمال تا جنوب قاره آمریکا را به اشغال خود درآوردند!
ویژه
احمد وحیدی، وزیر کشور در گفت‌وگویی در رابطه با علت تغییر محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی خود، گفت: دکتر خرمشاد معاون سیاسی بنده به‌علت کسالتی که داشتند و تداوم آن، خود اصرار داشتند که انجام‌وظیفه در این مسئولیت سنگین برایشان عملی نیست.
روح‌الله مدبر، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر راهبردی‌شدن روابط ایران و روسیه، گفت: متأسفانه دولت گذشته، سیاست را بر مبنای توجه به همسایگان به‌ویژه روسیه قرار نداد.
سخنگوی شورای نگهبان از دولت و مجلس خواست تا در تهیه طرح‌ها و تصویب قوانین، نسبت به استفاده از واژگان فارسی، دقت داشته باشند. به گزارش همشهری، هادی طحان‌نظیف در نشست خبری آخرین مصوبات دولت و مجلس شامل ۹طرح و لایحه و ۲اساسنامه و ۳۵پاسخ به استعلامات ارسالی از دیوان عدالت اداری را تشریح کرد.

زوال غرب در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی

جامعه نخبگانی به جای تمرکز بر مکاتب غربی، تمایل زیادی به تمدن‌پژوهی اسلامی دارد
گزارش
رهبر معظم انقلاب در پیام حج امسال به چند نکته مهم و اساسی تأکید فرموده‌اند؛ نخست اهمیت مسئله وحدت مسلمانان و خودآگاهی اسلامی و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به این وحدت و دوم رشد تمدن نوین اسلامی همزمان با تزلزل مکاتب غربی.
PDF سیاست2
کوتاه سیاست2
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان ایران از حمایت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران از حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری انتقاد کرد.
کشورهای توسعه‌یافته از انرژی هسته‌ای استفاده می‌کنند. از این‌رو آنها نمی‌توانند ایران را محدود کنند چراکه انرژی هسته‌ای پیشران در همه حوزه‌هاست.