22
یکشنبه 26 تیر 1401
شماره 8545
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
من از فعالان موزه صلح به‌خاطر خدمتی که برای جانبازان شیمیایی انجام می‌دهند، تشکر می‌کنم. جانبازان شیمیایی خیلی مظلوم هستند.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تأکید بر منازل بکر و برجای مانده از دوران دفاع‌مقدس، راه‌اندازی گردشگری دریایی را برای کاروان‌های راهیان نور پیشنهاد کرد.
معرفی فیلم
فیلم معراجی‌ها اثر ‌ از مسعود ده‌نمکی است. در این فیلم ده‌نمکی وجه دیگری از جنگ را به تصویر کشیده است.

ورقی از آسمان؛ نرم و لطیف

پای صحبت‌های مادر شهید قدیر سرلک، از فرماندهان مدافع حرم که عید غدیر سالروز میلاد اوست
گزارش
هفته‌ها را شمرد، یک هفته، 2هفته، 3هفته، 6هفته و... .  فقط چند روز دیگر باقی مانده بود تا قدیر به قولش عمل کند. قرار بود وقتی از ماموریت برگشت، با هم به پابوس امام‌رضاع بروند. قدیر اما چند روز زودتر از موعد مقرر، سبکبال و عاشق، به دیدار یار رفت.
گردان به تو می‌نازد

گردان به تو می‌نازد

کتاب «گردان به تو می‌نازد» از انتشارات روایت فتح، روایت جامع و کاملی از زندگی قدیرسرلک، شهید مدافع حرم است که زهرا اسدی با قلمی روان و خواندنی به آن پرداخته‌است. این کتاب که مستندی روایی از زندگی شهیدسرلک به‌شمار می‌آید، به‌دلیل سبک نگارش، جامع و موثق بودن اطلاعات و روایت زندگی شهید از بدو تولد تا شهادت در سوریه، توانست در جشنواره پاسداران اهل قلم در بهمن 1400، رتبه برتر را کسب کند.
«سربلند» به چاپ چهل و دوم رسید
«سربلند» به چاپ چهل و دوم رسید
کتاب «سربلند» با موضوع روایت کودکی تا شهادت شهید مدافع حرم م0حسن حججی به قلم محمدعلی جعفری به چاپ چهل‌ودوم رسید. این کتاب روایت زندگی جوان 27ساله‌ای است که در ابتدای جوانی بر ترس و غفلت چیره شد و راهی به روزنه‎های غیب عالم یافت تا خود را به آسمان رساند.
PDF ایثار و مقاومت
کوتاه ایثار و مقاومت
کتاب «محله حاجی» نوشته بهناز ضرابی‌زاده که در انتشارات سوره مهر منتشر شده به داستان زندگی 2نوجوان در سال‌های پیش از انقلاب می‌پردازد.
تاب «قمقمه آب» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی و با تصویرگری مهدی نوری از سوی انتشارات محراب قلم برای گروه سنی «ب» و« ج» منتشر شده و به موضوع جنگ از نگاه یک کودک ساکن خرمشهر می‌پردازد.