29
شنبه 9 مرداد 1400
شماره 8280
مترو
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فقط در فیلم‌ها دیده بودیم که هر کسی می‌تواند بمبی انفجاری میان جمعیتی باشد و بیماری یا عارضه‌ای را میان همه منتشر کند.
در ایستگاه فردوسی، همان که دقیقاً راه به خیابان سپهبد قرنی باز می‌کند، به فاصله خروج از گیت کنترل و رفتن روی پله‌های برقی، همیشه از دور صدای موسیقی به گوش می‌رسد و تو با هزار خیال همچنان شنوای موزیکی هستی که از گذرگاه‌های ورود و خروج مترو به کمک انعکاس صدای‌ ساز و خواننده‌‌اش می‌آید.
متروی شانگهای، به لحاظ طول مسیر طولانی‌ترین متروی جهان و با ۳۸۱ ایستگاه، دومین مترو جهان از لحاظ تعداد ایستگاه‌هاست. این مترو که از ۳۵ سال پیش در حال ساخت، بهره‌برداری و همچنان در حال توسعه است، به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی چینی هم فعال است.
ایستگاه تئاتر شهر
بهنوش بختیاری معتقد است همه هنرمندان جهان سوار مترو می‌شوند و هنرمندان ما هم اگر ادعای هنرمند مردمی بودن دارند مستلزم این است که در بستر جامعه حضور داشته باشند و با مردم رودررو حرف بزنند، آنها را بشناسند و حرف دلشان را گوش دهند، در آن صورت قطعا در عرصه‌ای که کار می‌کنند چه تئاتر باشد و چه تلویزیون موفق‌تر هستند.
برای سفر سالم در مترو باید چطور از خودمان مراقبت کنیم؟

ویروس رو با خودت نیار...

برای ترافیک بی‌پایان و رنج‌آور کلانشهرهایی مانند تهران، مترو، یکی از بهترین گزینه‌ها برای رهایی از این رنج است.
نبرد متروی مگاسیتی

نبرد متروی مگاسیتی

ماتریکس یا به قول زبان‌دان‌ها میتریکس یا در ریاضیات خودمان ماتریس، یکی از فیلم‌هایی است که با قطعیت می‌توان گفت دروازه ورودی سینما از قرن ۲۰ به قرن ۲۱ محسوب می‌شود.
نه به اتو ریکشا!
نه به اتو ریکشا!
برای کشوری با بیش از یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت، مترو شبیه به یک معجزه عمل می‌کند؛ معجزه‌ای برای حمل‌ونقل آسان، امن و ارزان شهری. هند در میان کشورهای پرجمعیت دنیا یکی از مهم‌ترین خطوط مترو را به‌خود اختصاص داده، چرا؟
وارد ایستگاه که می‌شویم روی در و دیوار عکس و نقاشی و کاریکاتور فراوان هست که از دستفروش‌ها خرید نکنید، توی واگن‌ها هم همینطور، اما چه می‌شود کرد، صدای فریاد 3 جفت ۱۰۰تومن به قیمت دلار قبل از جهانگیری عرض می‌کنم، ارزان‌تر از همه جا، تو فروشگاه همین را 3برابر می‌فروشند به گوش می‌رسد.