06
شنبه 9 مرداد 1400
شماره 8280
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دو سوم شهرهای ایران قرمزشدند

طی روزهای گذشته 65شهر دیگر به جمع شهرهای قرمز کرونایی اضافه شدند تا فقط 166 شهرستان ایران نارنجی و زرد بمانند
فراز و فرود ابتلا به کرونا حالا شبیه یک برنامه روتین هرچند ‌ماه یک‌بار تکرار می‌شود. در روزهای گذشته فهرست شهرهای قرمز کشور بلند بالاتر شده و با اضافه شدن 65شهر حالا از 451شهرستان ایران 285شهرستان قرمز کرونایی هستند و تا یکدست سرخ شدن نقشه چیزی نمانده است.
درخواست تبریز برای عنوان «شهر جهانی خلاق ادبی»

درخواست تبریز برای عنوان «شهر جهانی خلاق ادبی»

سازمان یونسکو نتیجه انتخاب تبریز به عنوان «شهر جهانی خلاق ادبی» را تا آبان اعلام می‌کند
ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهرهای مختلف ایران موجب شده است که هر یک از آنها در زمینه‌ای خاص مستعد باشد. از سال 94تا‌کنون تعدادی از شهرهای ایران از سوی سازمان یونسکو به‌عنوان شهر خلاق انتخاب شده‌اند؛ اصفهان و بندرعباس شهرهای خلاق صنایع‌دستی، سنندج شهر خلاق موسیقی و رشت شهر خلاق خوراک هستند و اکنون این سازمان در حال بررسی انتخاب تبریز به‌عنوان «شهر جهانی خلاق ادبی» است.
سیل در شمال، توفان شن در جنوب
سیل در شمال، توفان شن در جنوب
سیل و توفان تابستانی روزهای گذشته برخی استان‌ها چون خراسان‌شمالی، گلستان و سیستان و بلوچستان را با مشکلاتی ازجمله بسته شدن راه‌های روستایی، آب‌گرفتگی منازل و وقوع توفان گردوغبار مواجه کرد.
پیگیری
از سال2018 میلادی و همزمان با برگزاری 2رویداد بین‌المللی گردشگری، ماجرای ثبت جهانی هگمتانه بر سر زبان‌ها افتاد؛ تاجایی که حتی برخی مدیران بدون توجه به قوانین خاص یونسکو مدعی ثبت هگمتانه بودند.