• شنبه 9 مرداد 1400
  • السَّبْت 21 ذی الحجه 1442
  • 2021 Jul 31

اولویت گروهی قبل از واکسیناسیون عمومی

همزمان با اعلام گروه‌های جدید برای واکسیناسیون، همشهری نقدها و پاسخ‌ها نسبت به این موضوع را بررسی کرد
اعلام گروه‌بندی جدید واکسیناسیون کرونا در روزهای گذشته، با انتقادهایی همراه شده است. 5مرداد بود که به دستور وزیر بهداشت، اولویت‌بندی‌ جدید واکسیناسیون کرونا، اعلام شد و براساس آن رانندگان حمل‌ونقل عمومی شهری، ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، زندانیان، معلمان و خبرنگاران، بیماران دیابتی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و باقیمانده بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص و نادر، در اولویت تزریق واکسن قرار گرفتند.

گام اول انسداد اینترنت

روز چهارشنبه هفته گذشته در یک شوک ناگهانی به کاربران اینترنت ایران و عموم مردم کشور نمایندگان مجلس اصل هشتاد‌و‌پنجی‌شدن طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران را تصویب کردند.

سند تغییر رویکرد مدیریت شهری

تدوین گزارش «سند تحویل و تحول» گامی دیگر در راستای تحقق ایده «تهران، شهری برای همه» محسوب می‌شود و امکان نظارت بیشتر شهروندان و نمایندگان آنها را بر عملکرد و فعالیت‌های شهرداری محقق می‌کند.

رانت ۱۰۰۰میلیاردی طرح اینترنت

نهایتا بعد از حرف و حدیث فراوان و با وجود مخالفت صریح نهادهای صنفی و مدنی، افکار عمومی و نیز کسب‌وکارهای آنلاین، مجلس تصویب کرد که طرح موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی طبق اصل۸۵ قانون اساسی در کمیسیون مربوطه بررسی شده و بدون نیاز به طرح در صحن علنی مجلس مستقیما به شورای نگهبان ارسال شود.

پارازیت روی خط اقتصاد دیجیتال

این روزها بسیاری تصور می‌کنند رأی چهارشنبه هفته گذشته مجلس به طرح صیانت از حقوق کاربران، تنها باعث محدودشدن دسترسی شهروندان به شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام، تلگرام و توییتر خواهد شد، اما بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که با تصویب این طرح، احتمالا در عمل بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای پرتاب اقتصاد ایران از حالت اقتصادی متکی بر فروش ثروت، به سمت اقتصاد دیجیتال، به مخاطره می‌افتد.

زیر سقف ارزان

مسکن بخش اعظم درآمد ایرانی‌ها به‌خصوص ساکنان کلانشهرهایی همچون تهران را می‌بلعد و آمار نیز بر این ادعا صحه می‌گذارند.
رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار با رئیس‌جمهور و هیأت دولت دوازدهم:

در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و دولت دوازدهم با ایشان، با تبریک عید سعید غدیر به عموم مسلمانان به‌ویژه ملت عزیز ایران، فرصت خدمت به مردم را نعمتی الهی دانستند و گفتند: برای شکر این نعمت باید از همه توان برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کرد.

مهاجرت هم‌عرض خشکسالی و فقر

آب‌مشترکان پرمصرف از امروز قطع می‌شود