6o7
پنج شنبه 24 خرداد 1397
شماره 7406
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

میثاقی آینده رسانه است

یک بار تماشا کردن فوتبال‌های قدیمی و گزارش گزارشگران در دهه شصت و هفتاد می‌تواند همه ماجرا را روشن کند.
ویژه
مثل روز بدون آفتاب، مثل روز بدون باران، تاریک و ترک‌خورده شدم. مثل زشتی‌ای که تا اعماق استخوان می‌رود در حالی که زیبایی فقط در سطح پوست است.
در شماره‌های پیش پیرامون حرم ناصرالدین شاه و تعداد زنان عقدی و صیغه‌ا‌ی او گزارش‌های مستندی ارائه شد لیکن از آنجا که تصور بیشتر مردم بر این است که مسئله تعدد زوجات، ناشی از هوسرانی فرمانروایان مشرق زمین از جمله قاجاریه بوده است
د‌‌ر هفتمین د‌‌وره جام‌جهانی د‌‌ر سال 1962 شیلی، برای اولین بار یک قطعه به زبان اسپانیایی به عنوان موزیک رسمی جام جهانی معرفی شد‌‌ تا سرآغازی برای یک سنت هنری د‌‌ر د‌‌ل فوتبال باشد‌‌.
ﺣﻀﻮﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ د‌ﺭ ﺟﺎﻡ‌ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮد‌ﻡ د‌‌ر هر د‌‌وره ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺁﻥ هستند‌‌ تا بهانه‌ای برای خوشحالی و شور و نشاط د‌‌اشته باشند‌‌. اگر از حواشی این د‌‌وره، مثل لباس‌های اعضای تیم‌ملی، هواپیمای اختصاصی، بازی‌های تد‌‌ارکاتی انجام نشد‌‌ه و... بگذریم، ماجرای انتخاب خوانند‌‌ه سرود‌‌ تیم‌ملی بازی‌های فوتبال یکی از مهم‌ترین د‌‌غد‌‌غه‌های فوتبال‌د‌‌وستان است.
روزشمار برای شروع جام جهانی فوتبال به پایان رسید و تیم ملی پرامید فوتبال کشورمان فردا در نخستین جدال به مصاف تیم سختکوش مراکش خواهد رفت.
اگر اهل تماشای خانه‌های قدیمی و معماری زیبای‌شان باشید و از طرفی هم علاقه‌مند به هنرهای تجسمی، پیشنهاد می‌کنیم به «نگارخانه برگ» بروید در محله پاسداران. اینجا همان عمارت «عین‌الدوله» است.
گفت‌وگو با «محمدحسین میثاقی» که گزارش‌هایش از حواشی جام جهانی روسیه پر انرژی و هیجان انگیز است

آرژانتین و برزیل فینال رویایی من

10سال است که در تلویزیون برنامه اجرا می‌کند اما بیشتر در این چندسال اخیر شناخته شد و آنقدر اجرایش جذاب و صمیمانه بود که خیلی زود به یکی از چهره‌های محبوب فوتبال‌دوستان و به‌ویژه جوانان تبدیل شد و بعد هم پایش به‌عنوان چهره میهمان به برنامه‌های گفت‌وگو محور و پرطرفداری مثل خندوانه، کتاب‌باز و دورهمی باز شد.
دهی در آغوش تپه‌های جنگلی

دهی در آغوش تپه‌های جنگلی

بوی رایحه و عطر بهارنارنج دست در دست نسیم روح بخش صبحگاهی، طراوت و شادمانی را برایتان به ارمغان می‌آورد در گوشه‌ای از سرزمین مازندران که زنان پرتلاشش، چادر به کمر بسته اند و به همراه مردانشان در زمین‌های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
همه فکر می‌کردند زن هستم!
همه فکر می‌کردند زن هستم!
«تا یک سال پس از شروع فعالیتم در فضای مجازی، همه با دیدن عکس‌های شاد و رنگارنگ غذاهایم، تصور می‌کردند که من زن هستم» این را «فیل سرآشپز» یکی از سرآشپزهای موفق این روزهای فضای مجازی اینستاگرام می‌گوید.
40سال پیش اواخر دهه 70میلادی کمپانی آلمانی نخستین بار بازی فوتبال رایانه‌ای را ارائه داد که شبیه تنیس بود! توپ مربعی شکل را می‌دیدید و مهره‌هایی سفید و سیاه که به‌عنوان بازیکن به توپ ضربه می‌زدند.

مسجدی که صاحبش در مشروطه‌ چوب خورد

«مسجد قندی» را حاج هاشم قندی در خیابان تختی ساخته است. البته دو مسجد دیگر هم ساخته، یکی مسجد خیابان مهدی موش و دیگری مسجد خندق‌آبادی.

سرخی من از تو

بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم آب مایع حیات است و خون مایه حیات. آن هم وقتی که می‌دانیم با این همه پیشرفت در دنیای پزشکی هنوز نمی‌توان خون تولید کرد و تنها راه جایگزینی آن، اهداست.

زشت و زیبا

تا سال گذشته به عنوان روزنامه‌نگاری سطح اول در روزنامه همشهری مشغول به کار بود. او در تحریریه «دوچرخه» برای بچه‌ها قلم می‌زد و پس از 35 سال سابقه کار بازنشسته شد.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
خیلی از خاطرات فوتبالی ما به‌ویژه در رده‌های ملی با صدا و گزارش گزارشگر مسابقه به هم گره خورده و جداشدنی هم نیست.
با شروع بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018بازار شرط بندی در فضای مجازی حسابی داغ شد و این روزها داغ‌تر از قبل! تبلیغات وسوسه انگیز با چاشنی طمع، تلاش می‌کند مخاطبان را با یک کلیک وارد دنیای «بت» کند. به هر حال این قدر تبلیغات مجازی در کانال‌ها و صفحات زیادشده که دیگر «بت» عبارت ناشناخته‌ای نیست و شرط‌بندی، بیشتر از همه سهم جوانانی شده که می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را طی کنند؛ غافل از اینکه خواب خوش ثروتمند شدن، برای خیلی‌ها به کابوسی وحشتناک تبدیل شده است و تمام زندگی‌شان را از دست داده‌اند.
فوتبال این روزها تلویزیون را به نام خود سند زده است! محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیون از ابتدای این هفته، تحت تاثیر بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان بودند. از امروز با آغاز رسمی مسابقات و برگزاری بازی افتتاحیه، نگاه‌های بیشتری برای دیدن این رقابت‌ها به قاب تلویزیون دوخته خواهد شد.