16
پنج شنبه 24 خرداد 1397
شماره 7406
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حکایت دختری که نیلوفر مرداب بود

حرف‌های همسایه
همه‌‌چیز با یک رعد و برق در روز‌های آخر خردادماه آغاز شد. صاعقه‌ای درست مانند ترک دیوار زیرزمین خانه‌مان که روی لانه مورچه‌ها فرود آمده بود، همه محله را روشن کرد و بعد رعدی گوش فلک را کر کرد.
ویژه
«دکتر ژیواگو» چه در قالب رمان و چه به‌عنوان فیلم، معمولا به عنوان اثری عاشقانه مورد توجه قرار گرفته است.
نگار
طرح روز
مسکو> برای بیشتر دوستداران فوتبال ووووزلا یا همان بوق‌های پرسروصدای استادیوم‌های جام‌جهانی پیشین چیز غریبی نیست اما جایگزین این بوق‌ها امسال در جام‌جهانی روسیه قاشق‌های روسی است.
ژئان> مقامات شهر ژئان در چین تصمیم به اختصاص دادن مسیر پیاده‌روی جداگانه‌ای برای کاربر‌های تلفن همراه دادند. این مسیر نسبت به سایر همتایانش در شهر‌های دیگر عریض‌تر و مجهز به انواع دست‌انداز‌های هشدار‌دهنده است.

عکس روز

قاب
برداشت محصول در مزرعه‌ای در پنجاب-پاکستان عکس:‌ نشنال‌جئوگرافیک
60میلیون ایرانی در انتظار درخشش تیم ملی

60میلیون ایرانی در انتظار درخشش تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران پس از 20‌سال امشب به میدان می‌آید: همه آنها را می‌شناسیم. آنها از کوچه‌های خاکی سرزمین‌‌مان سربرآوردند و بالنده شدند. پیشینه همه آنها یکسان است؛ شب در آرزوی یک جفت کفش فوتبال سر به بستر خواب می‌گذاشتند و رؤیاهای طلایی را جست‌وجو می‌کردند.
اخراج به‌خاطر سرود مهدکودک
اخراج به‌خاطر سرود مهدکودک
روستوف> خبرنگاری که از اجرای سرود سرسپردگی کودکان یک مهدکودک برای روسیه گزارشی انتقادی تهیه کرده بود، اخراج شد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مارنئولی> پس از پخش شدن هزاران تخم‌مرغ در خیابانی در کشور گرجستان هوای گرم باعث شده جوجه‌ها سر از تخم درآورند.
توی آن شرایط تنها کاری که می‌شد بکنم، همین بود. اگر خبر داشتم به چه روزی می‌افتم شاید تمرد می‌کردم. اما این جور چیزها در اختیار امثال من نبود؛ بنابراین غلط است که بگوییم اشتباه شده اما خوب تعمدی هم نبود. دستور داشتم. دکمه را فشار دادم.
توران میرهادی را می‌توان مادر ادبیات کودک و نوجوانان ایران دانست. او در سال 1306از پدری ایرانی و مادری آلمانی در شمیران متولد شد. در سوربن پاریس،  نزد برترین استادان قرن گذشته،  روانشناسی تربیتی و همینطور آموزش پیش از دبستان و ابتدایی به کودکان را خواند و در بازگشت به ایران،  آموزه‌هایش را برای تربیت نوین کودکان ایرانی به‌کار بست. او یکی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک است.