14
پنج شنبه 24 خرداد 1397
شماره 7406
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

4فرمان روحانی برای مهار گرانی

گزارش خبری
افزایش نگران‌کننده قیمت کالاها در بازار ایران و شدت گرفتن انتقادها از عملکرد دولت در هفته‌های اخیر باعث شده تا حسن روحانی، رئیس‌جمهور ۴ دستور مهم برای مهار گرانی صادر کند. به گفته محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور به دستگاه‌های ذیربط دستور داده شده برای مهار گرانی‌های اخیر جدی‌تر گام بردارند و حتی اجناس داخل انبارها «به سرعت» در اختیار مردم قرار گیرد.
ویژه
رئیس اتاق اصناف ایران از احتمال افزایش نیافتن قیمت نان خبر داد و گفت: به‌نظر می‌رسد که دولت جبران عوامل مؤثر در قیمت نان را به افزایش نرخ آن ترجیح می‌دهد. به گزارش ایسنا، علی فاضلی تأکید کرد: هنوز هیچ‌گونه تصمیم و برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان در هیأت‌دولت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر وجود ندارد و پیش از این مقرر شده بود که تصمیم‌گیری در این زمینه به بعد از‌ماه رمضان موکول شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی اعلام کرد: در پی ممنوع شدن صادرات دام زنده سبک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت گوشت گوسفندی طی روزهای گذشته ۵۰۰۰ تومان کاهش یافت و این ارزانی استمرار خواهد داشت.

عرضه قطره‌چکانی خودرو مشتریان را سردرگم کرد

رویه نخ‌نمای تکمیل چند دقیقه‌ای ظرفیت، در طرح فروش عیدانه خودروسازان تکرار شد
کاهش شدید عرضه و رشد لجام‌گسیخته قیمت خودرو بار دیگر موجب سردرگمی مشتریان در طرح‌های عیدانه فروش نقدی و پیش‌فروش شرکت‌های خودروسازی شد.

محاسبه و اخذ سود مرکب، ممنوع!

رئیس‌کل بانک مرکزی محاسبه و اخذ سود مرکب را توسط بانک‌ها ممنوع دانست و گفت: براساس مکانیسم تعریف‌شده باید مولفه‌های نرخ سود و مدت در تسویه وام‌های بانکی ملاک باشد.
صعود 3میلیارد دلاری بورس
شاخص بورس تهران دیروز با یک جهش بی‌سابقه به مرز 100هزار واحد رسید
در یک رویداد بی‌سابقه دیروز ارزش بازار سهام دست‌کم 3میلیارد دلار رشد کرد و شاخص بورس برای نخستین بار به مرز 100هزار واحد نزدیک شد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
سکه و ارز