• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19678
+
-

کلاه‌مان را دو دستی بچسبیم

کلاه‌مان را دو دستی بچسبیم

با شروع بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018بازار شرط بندی در فضای مجازی حسابی داغ شد و این روزها داغ‌تر از قبل! تبلیغات وسوسه انگیز با چاشنی طمع، تلاش می‌کند مخاطبان را با یک کلیک وارد دنیای «بت» کند. به هر حال این قدر تبلیغات مجازی در کانال‌ها و صفحات زیادشده که دیگر «بت» عبارت ناشناخته‌ای نیست و شرط‌بندی، بیشتر از همه سهم جوانانی شده که می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را طی کنند؛ غافل از اینکه خواب خوش ثروتمند شدن، برای خیلی‌ها به کابوسی وحشتناک تبدیل شده است و تمام زندگی‌شان را از دست داده‌اند.

کانال‌ها، صفحات و سایت‌های این‌چنینی که سرور آنها خارج از کشور است قارچ گونه رشد کرده‌اند و در قبال پرداخت ریال، پول مجازی می‌فروشند و شما را وارد شرط‌بندی برای پیش‌بینی نتیجه بازی‌ها می‌کنند. واقعا هم تبلیغات‌شان تطمیع‌کننده است! اما سکه بت، روی دیگری هم دارد؛ اعتیاد به شرط‌بندی، باخت تمام دارایی و زندگی و کلاهبرداری.

بسیاری از این وبسایت‌ها و صفحات، قسمتی را با عنوان ثبت نام قرار داده‌اند که برای شرکت در پیش‌بینی نتایج ملزم به خرید فرم‌های مخصوص می‌شوید. به این ترتیب در شروع کار، مبالغ قابل توجهی به‌دست می‌آورند که البته این همه ماجرا نیست! به گفته کارشناسان پلیس فتا، طی سال‌های گذشته سایت‌های مختلفی در این زمینه راه‌اندازی شده که تعدادی از آنها بعد از جذب سرمایه، به بهانه‌های مختلف تعطیل شده و مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کرده‌اند. جالب است بدانید در برخی از این سایت‌ها ادعا می‌شود که درصدی از مبالغ جمع‌آوری شده در امور خیریه صرف می‌شود درصورتی‌که تحقیقات پلیسی نشان می‌دهد برخی از این سایت‌ها با هدف کسب سود بیشتر، حتی در نحوه امتیاز‌دهی شرکت‌کنندگان هم دست‌کاری می‌کنند! 

عده دیگری از سودجویان با راه‌اندازی صفحات جعلی، دنبال به‌دست آوردن اطلاعات شخصی و شماره حساب و رمز کارت بانکی کاربران در هنگام ثبت نام اولیه و شارژ حساب خود هستند. اما گذشته از بحث شرعی این نوع درآمدها، کلاهبرداری‌ها و مشکلات متعدد دیگر، شرط‌بندی در فضای مجازی، از مصادیق قمار به‌شمار می‌رود و برابر قانون مجازات اسلامی مرتکبان به یک تا شش‌ماه حبس یا 74ضربه شلاق محکوم می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید