• جمعه 21 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 2 ذی القعده 1445
  • 2024 May 10
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19680
+
-

با تیم ملی ایران در بازی‌های رایانه‌ای هم همراه باشید

انتقام در فضای مجازی

انتقام در فضای مجازی

40سال پیش اواخر دهه 70میلادی کمپانی آلمانی نخستین بار بازی فوتبال رایانه‌ای را ارائه داد که شبیه تنیس بود! توپ مربعی شکل را می‌دیدید و مهره‌هایی سفید و سیاه که به‌عنوان بازیکن به توپ ضربه می‌زدند. چیزی به‌عنوان قوانین فوتبالی در آن دیده نمی‌شد و بازی یک نفره بود. یک سال بعد، نخستین بازی فوتبال دو نفره توسط شرکت آمریکایی وارد بازار شد ولی از ابتدای دهه 80میلادی با ورود کمپانی‌های دیگر، رشد بازی‌های رایانه‌ای شتاب بیشتری به‌خود گرفت و آتاری با فوتبالی 3نفره در فضایی سیاه و سفید طرفداران زیادی را به‌خود جلب کرد.

1982نخستین بازی فوتبال با توپ گرد را آتاری به بازار آورد. اما سال 1983، کومودور به‌عنوان شرکت رقیب دست به‌کار شد و شرایط زمین، توپ و بازیکنان حرفه‌ای و هوشمندتری را خلق کرد. 1985بازی‌ای وارد بازار شد که امکان پاس دادن به دیگر بازیکنان در آن فراهم آمد. کم کم بازی‌های دیگر با حضور و صدای تماشاگران، قوانین بازی فوتبال و کارت‌های قرمز و زرد داور هم از راه رسیدند. نیمه دهه 90با ورود سگا و پلی استیشن و رایانه‌های خانگی به دوران شکوفایی این بازی‌ها تبدیل و سال‌های بعد اسم بازیکنان به شکل واقعی در بازی گنجانده شد. با ورود دو غول بازی‌سازی، داستان حضور فوتبال در بازی‌های ویدئویی، به کلی تغییر کرد. رقابت FIFAو PESبه طرفداران آنها هم تسری یافت و اکنون گیمرها، با تعصب درباره هر یک از آنها صحبت می‌کنند. اضافه کردن تیم ملی ایران در بازی‌های رایانه‌ای به سال 1996در بازار ژاپن و آسیا برمی‌گردد که طرفداران ایرانی زیادی را جذب کرد. در بازی‌های 2018هم تیم ملی کشورمان حضور دارد. در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به وضعیت این بازی پرطرفدار و تیم ایران در FIFA18.

اگر به تازگی وارد بازی‌های رایانه‌ای فوتبالی شده‌اید پیشنهاد کارشناسان استفاده از PES است اما اگر دنبال بازی دشوارتر هستید FIFA18پیشنهاد می‌شود.

فوتبال هیجان‌انگیز است! آنقدر هیجان‌انگیز که سر برد و باخت‌اش عده‌ای سکته کرده‌اند! پیروزی تیم محبوب و شکست تیم رقیب جذاب‌ترین بخش برای ما تماشاگران است، اما فوتبال در دنیای مجازی به تماشاچی بودن ختم نمی‌شود؛ اینجا باید هم نقش مربی داشته باشی هم بازیکن. باید تصمیم بگیری که چیدمان تیم چگونه باشد و چه زمانی، چه‌کسی وارد زمین شود. بنابراین می‌توان از این بازی برای افزایش مهارت تصمیم‌گیری هم استفاده کرد.

بسیاری از کاربران به هنگام تجربه هر نسخه از سری فیفا دچار این اشتباه می‌شوند که برای انجام حملات بیشتر یا به هر دلیلی دیگر، بازیکنان خود را به‌خصوص در خطوط دفاعی به مکان‌های دیگری انتقال دهند و همین موضوع باعث ایجاد فضای خالی برای تیم مقابل می‌شود. اما اگر می‌خواهید در این بازی، بهتر ظاهر شوید باید بدانید که نخستین نکته در ساخت یک تیم منظم و قدرتمند در فاز دفاعی به انتخاب چینش مناسب بر می‌گردد. ترکیب چهار - دو - دو - دو از گزینه‌های مناسب دیگر برای ساخت یک ترکیب دفاعی قدرتمند است که جدا از اینکه چهار مدافع را برای شما در دسترس قرار می‌دهد، دو هافبک دفاعی را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما حالت چهار - سه - سه دفاعی نیز یکی دیگر از گزینه‌های شما برای ساخت ترکیب دفاعی قدرتمند است. این چینش قدرت زیادی را در بخش میانی برای شما فراهم می‌کند. برای داشتن ساختار دفاعی مستحکم باید تا جایی که می‌توانید از ریسک کردن به‌خصوص در بخش دفاع خودداری و سعی کنید با حفظ ساختار دفاعی، از خوردن گل جلوگیری کنید تا نیازی به حضور مهره‌های دفاعی خود در خط حمله برای زدن گل مساوی نداشته باشید.

دریبل زدن همیشه یکی از راه‌های مناسب و سریع برای عبور از بازیکنان در ورزش فوتبال و همچنین در سری فیفا است. با پیشرفت‌های چند نسخه اخیر این سری، روش‌های مختلف و متنوعی برای دریبل زدن در اختیار شما قرار خواهد گرفت که البته برای استفاده از آنها باید مهارت کافی داشته باشید.

انیمیشن و حرکت بازیکنان بسیار جذاب و سعی شده تا فیزیک بازیکنان و توپ کاملا به واقعیت نزدیک باشد. شادی بازیکنان پس از گلی که به ثمر می‌رسد، طبیعی بودن آن را دوچندان کرده است.

در سری جدید بازی‌ها، تصویر بازیکنان به خوبی شبیه‌سازی‌ شده است. فریاد تماشاگران و پرچم ایران که در دست آنهاست، سرود جمهوری اسلامی ایران و دست دادن بازیکنان، فضایی طبیعی رقم زده و ضربان قلب را بالا می‌برد.

FIFA18 روی کنسول‌های مختلف قابل اجراست اما اگر می‌خواهید از کامپیوتر خانگی استفاده کنید باید سیستم شما کارت گرافیکی با 4گیگ‌رم داشته باشد.

به‌صورت پیش فرض، اشکان دژاگه در خط حمله و سردار آزمون در نوک حمله حرکت می‌کنند. البته مربی شما هستید و می‌توانید ترکیب را تغییر دهید. میزان خستگی و انرژی داشته و از دست داده بازیکنان هم قابل مشاهده است و سیستم پیشنهاد تعویض هم می‌دهد.

امکان انجام بازی آن‌لاین وجود دارد. کافی است پس از انتخاب تیم، درخواست رقیب کنید تا یک نفر که اصلا نمی‌شناسید وارد بازی با شما شود. این نوع رقابت از رقابت با اعضای خانواده و دوستان هیجان انگیزتر است. در بازی آن‌لاین به اینترنت نیاز دارید و بستگی به زمان بازی ممکن است در یک لحظه حدود 2میلیون گیمر واقعی آن‌لاین هم ببینید. این آمار در بخشی از نمایشگر به شما نشان داده می‌شود.

بازی‌ها به شکل انفرادی تا 4نفره امکانپذیر است. حتی می‌توانید زبان گزارشگر را به سلیقه خودتان انتخاب کنید اما متأسفانه زبان فارسی برای گزارش پیش‌بینی نشده است.

گروه‌ها طبق جداول واقعی قابل انتخاب هستند. اگر گروهB را انتخاب کنید می‌توانید با تیم ایران به مصاف مراکش، اسپانیا و پرتغال بروید. در گروه B قدرت تیم‌ها با ستاره مشخص شده است؛ ایران در گروه خود با امتیاز 3.5ضعیف‌ترین تیم معرفی شده است. مراکش 4ستاره دارد، اسپانیا و پرتغال هم 5ستاره هستند. رنگ لباس اول ایران سفید و لباس دوم قرمز نشان داده می‌شود

زمان انجام بازی و رقابت شما دست خودتان است. از 4دقیقه تا 20دقیقه می‌توانید این زمان را تغییر دهید.

طبق بررسی‌های ESRA در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور، بازی فوتبال جام جهانی 2018به حداقل 3سال سن نیاز دارد. همچنین مهارت مورد نیاز برای انجام این بازی 2ستاره است یعنی فرد باید تا حدی مهارت بازی‌های رایانه‌ای را دارا باشد. بنابراین اگر فرزند شما مهارت کافی ندارد بهتر است با بازی‌های دیگر به مهارت لازم دست پیدا کند تا هنگام بازی با باخت‌های پی در پی سرخورده نشود!

دفاع کردن دریبل‌ها در فیفا 18حتی نسبت به نسخه قبلی این سری سخت‌تر شده است. با تغییراتی که توسط سازندگان بازی در فیفا 18اعمال شده است، کوچک‌ترین جا‌به‌جایی بازیکنان در زمین مسابقه قابل شبیه‌سازی‌ است.

گیمرهای هر دو بازی PES و FIFA معتقد هستند که برنامه نویسی به شکلی است که تصمیم‌گیری‌های داور خطاهایی دارد و همین باعث شده تا بازیکنان، مانند بازی‌های واقعی، سر داور فریاد هم بکشند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید