6o7
پنج شنبه 16 فروردین 1397
شماره 7352
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پشت صحنه جشنواره‌های وطنی در باغ گیاه‌شناسی

جشنواره‌های مختلفی طی روزهای سال در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران برپا می‌شود.
ویژه
ماجرای تاسیس، گسترش و موفقیت خیره‌کننده فیس‌بوک و خالق‌ آن یعنی مارک زاکربرگ آن‌قدر شبیه داستان‌های خیالی بود که حتی از روی آن فیلم سینمایی هم ساخته شد. برای بیش از یک دهه، فیس‌بوک قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کرد و هیچ چیز جلودار آن نبود.
همه والدین دوست دارند قد فرزندشان، مانند سرو باشد! دوست دارند از نظر زیبایی چهره‌اش بی‌نظیر و از همه مهم‌تر در درس و تحصیل سرآمد باشد، اما این که چقدر برای این منظور تلاش می‌کنند، مهم است.
مراقبت نکردن از دندان‌ها فقط به خود دندان‌ها آسیب وارد نمی‌کند؛ بلکه باعث تهدید سلامتی هم می‌شود. التهاب و تورم لثه‌ها به ویژه در دوره کودکی، به دلیل مواظبت نکردن از دندان‌ها، مشکل شایعی است.
بهار فصل شکفتن و زیبایی است و این شکفتن‌ها و زیبایی‌ها تنها به زمین و آسمان و کوه و دشت محدود نمی شود، بهار که می‌آید، خانه‌ها هم پا به پای طبیعت جانی تازه می‌گیرند، شور و شوق اهالی خانه برای رقابت با طبیعت سبز دیدنی است
رسم بر این است که برای دید و بازدید نوروز، خانه را زیبا کنیم. بنابراین معمولا آخرین مرحله زیباسازی خانه گلکاری است.
برای دومین سال متوالی طی یک دهه گذشته هر ده فیلم پرفروش سال بین 100فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار گرفته‌اند.
جشنواره‌های بهاری باغ گیاه‌شناسی ملی ایران برپاست

هر دم از این باغ بری می رسد

باغ گیاه‌شناسی
لاله‌ها خیلی وقت است سنگ تمام شان را برای باغ گذاشته‌اند.
عطر روزهای سبز

عطر روزهای سبز

باز هوا و طبیعت دلپذیر شد و سبزی و نشاط بر قامت درختان و چمنزارها پوشانده شد.
شهری برای همنشینی نژاد‌ها
شهری برای همنشینی نژاد‌ها
کوآلالامپور یکی از شهرهای بزرگ و مهم جنوب‌شرق آسیاست که در چند دهه گذشته روند توسعه پرشتابی را تجربه کرده و یکی از شهرهای پررفت‌وآمد در دنیا به‌حساب می‌آید.کوآلالامپور مرکز تجاری و اقتصادی مالزی و بهشت دوست‌داران خرید و گشت‌وگذار در بازارهای مدرن به‌حساب می‌آید.
گفت وگو
پژمان جمشیدی شب‌های سال نو با سریال دیوار به دیوار و فیلم پرفروش لونه زنبور به یکی از پر‌مخاطب‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون تبدیل شده است.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
آنها که مثل سعدی معتقدند در این روزها «خوش بود دامن صحرا و تماشای بهار»، می‌توانند هنگام قدم‌زنی‌های وقت و بی‌وقتشان کتاب صوتی گوش کنند و چشم‌هایشان را با رنگ نوی بهار سیراب کنند و گوش‌هایشان را با صدایی که یا غزل سعدی می‌خواند یا شاهنامه یا منطق‌الطیر و یا هر شعر و نثر دیگری. تولید کتاب صوتی در کشورهای دیگر قدمت زیادی دارد، اما نه به این معنا که ما دستمان خالی خالی باشد.
یکی از دریغ‌های ما نشنیدن صدای شاعران و نویسندگانمان است؛ خصوصا اگر نوشته‌هایشان را خودشان با همان حال و لحنی که دوست دارند، خوانده باشند.
هر چند روز یک بار رفتن به سایت آوانامه و پیدا کردن کتاب دلخواه و دانلود کردن آن در حین کارهای معمول روزانه و گوش کردن به آنها در تمام وقت‌های مرده، می‌تواند تبدیل شود به یکی از عادات علاقمندان به کتاب‌های گویا.