• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10856
+
-

سایت خاص برای شیفتگان کتاب صوتی

آوانامه

آوانامه

هر چند روز یک بار رفتن به سایت آوانامه و پیدا کردن کتاب دلخواه و دانلود کردن آن در حین کارهای معمول روزانه و گوش کردن به آنها در تمام وقت‌های مرده، می‌تواند تبدیل شود به یکی از عادات علاقمندان به کتاب‌های گویا. گروه فرهنگی آوانامه کارشان را از سال 87 شروع کردند و در سال 92 با تاسیس موسسه فرهنگی «آوانامه دانش گستر» به طور رسمی کتاب‌های گویا و مجلات صوتی و نمایشنامه‌های رادیویی و پادکست و.... تولید کردند و تا همین الان هم تلاش می‌کنند که هم کتاب‌های نسبتا قدیمی را صوتی کنند و هم کتاب‌هایی که در لیست پرفروش‌های این روزهای بازار کتاب است.

در لیست کتاب‌هایشان هم نام ناشران مختلفی را می‌بینید که با گروه آوانامه مشغول همکاری هستند. یکی از آنها نشر ققنوس است. اگر کسی از طرفداران کتاب‌های نشر ققنوس باشد، می‌تواند حتی به سایت این نشر سر بزند و آن دسته از کتاب‌هایشان را که به صورت صوتی در آوانامه منتشر شده، خریداری کند. برای نمونه یکی از گزینه‌های فلسفی‌اش هم برای کسانی که به حوزه فلسفه علاقه دارند، کتاب «تسلی‌بخشی‌های فلسفی» است. البته، این فقط یک مثال بود. در مجموع، در آوانامه تنوع کتاب‌های صوتی بسیار گسترده است؛ از «ملت عشق» و «دالان بهشت» و «من پیش از تو» گرفته تا دانشنامه فلسفه استنبورد و کتاب‌های تاریخی و فلسفه و عرفان و تاریخ. احتمالا اگر در اینترنت هم عبارت «دانلود کتاب گویا» را سرچ کنید، در نهایت شما را به آوانامه می‌رساند تا به شکل قانونی کتابی صوتی باکیفیتی را دانلود کنید.
راستی، گروه فرهنگی آوانامه، در سال 1394 بود که به عنوان برترین ناشر تخصصی کتاب‌های صوتی در جشنواره کتاب‌های مجازی برگزیده شد.

اپلیکیشنی برای هواداران کتاب صوتی
 

نوارهای به‌روزشده

اگر کسی بخواهد همیشه در موبایلش آرشیوی از کتاب‌های صوتی داشته باشد، می‌تواند اپلیکیشن نوار را نصب کند و به تعداد زیادی کتاب در حوزه‌های مختلف از جمله روانشناسی، فلسفه، داستان، رمان، مذهبی و.... دسترسی پیدا کند. البته از کتاب‌های فلسفی و جامعه‌شناسانه موجود در اپلیکیشن نوار هم نمی‌توان به سادگی چشم‌پوشی کرد؛ کتاب‌هایی مثل «غرب چگونه غرب شد؟» (از صادق زیباکلام)، «نامه‌ای در باب تساهل» (از جان لاک) و...
این کتاب‌ها را می‌توان با خرید اینترنتی و داشتن کارت‌های عضو شبکه شتاب خریداری کرد. غیر از گزینه خرید این دسته از کتاب‌ها، گزینه‌ای با نام «عناوین رایگان» هم در این اپ وجود دارد که هر چند وقت یکبار کتاب‌هایش تغییر می‌کند و می‌توانید بین خریدهایتان آنها را هم رایگان بشنوید؛ کتاب‌ها و داستان‌هایی مانند: «مسخ» (از فرانتس کافکا)، «دماغ» (از نیکلای گوگول)، «زن زیادی» (از جلال آل احمد) و... 
یک دسته از مخاطبان خاص نوار، نابینایان هستند که گزینه‌ای جداگانه برایشان در این اپ در نظر گرفته شده است. اگر شخصی نابینا باشد و از قبل در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد (ویژه بخش نابینایان) اسمش ثبت شده باشد، می‌تواند به کتاب‌های بیشتری دسترسی پیدا کند. حتما می‌دانید که حسینیه ارشاد بخش مهمی برای تولید کتاب صوتی برای نابینایان دارد که از سال‌ها پیش مشغول فعالیت بوده و الان آرشیو خوبی از کتاب‌های ارزشمند در حوزه‌های مختلف در اختیار دارند.  یکی از خوبی‌های اپلیکیشن نوار این است که تعدادی از کتاب‌های صوتی که در همین صفحه معرفی کردیم و قاعدتا در قالب سی دی باید آنها را خریداری کنید، در همین اپ آمده و به راحتی می‌توانید آنها را دانلود کنید. گرچه، چند وقتی است که اپلیکیشن فیدیبو هم کتاب های صوتی را منتشر می‌کند و اتفاقا گاهی تخفیف‌های زیادی برای آنها در نظر می‌گیرد. خلاصه، هیچ بهانه‌ای برای در دسترس نبودن کتاب‌های صوتی پذیرفتنی نیست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :