• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10836
+
-

در نخستین تعطیلات بعد از نوروز، دوباره سرسبزی را به خانه بیاورید

بهار ما همین‌جاست

بهار ما همین‌جاست

رسم بر این است که برای دید و بازدید نوروز، خانه را زیبا کنیم. بنابراین معمولا آخرین مرحله زیباسازی خانه گلکاری است. اما بعضی ترجیح می‌دهند بعد از بازگشت از سفر و زمانی که فرصت کافی برای دیدن گل‌ها دارند و می‌توانند از آنها خوب مراقبت کنند، گلکاری کنند. بنابراین اگر جزو گروه دوم هستید، همین نخستین تعطیلات بعد از نوروز بهترین فرصت برای گلکاری خانه است. آستین‌ها را بالا بزنید و بهار را دوباره به خانه بیاورید. از این نکته هم غافل نشوید که گلکاری، علاوه براینکه به زیبا شدن خانه کمک می‌کند، تأثیر بسزایی در حفظ سلامت جسم و روان‌ دارد. با اصول گلکاری بهاری و تأثیرهای مثبت جسمی و روانی آن آشنا شوید.

از دانه تا درخت

بعضی از گیاهان را باید از بذر پرورش دهید تا به نهال و درنهایت درخت تنومند و زیبای آن برسید. اما پرورش گیاهان از بذر تا درخت، کار ساده‌ای نیست. به این دلیل که در هر دوره از رویش، نیاز به نوع خاصی مراقبت دارند. بنابراین مرحله به مرحله با هم پیش خواهیم رفت.









باغبانی با روان ما چه می‌کند؟

بعضی افراد اصلا حسی به گل و گیاه ندارند. دلایل مختلفی هم برای دوری از گل و گیاه دارند؛ به این شکل که بعضی معتقدند دست‌شان برای پرورش گل و گیاه خوب نیست. بعضی دیگر حوصله نگهداری از آنها را ندارند و بعضی دیگر نیز به‌دلیل اینکه مدت کمی در خانه هستند و امکان رسیدگی به آنها را ندارند، این نشانه‌های لطافت و سبزی را در خانه نگهداری نمی‌کنند. اما کافی است فقط برای یک‌بار لذت جوانه‌ زدن، گل دادن و رشد و نمو گیاه را حس کنید. آن وقت است که دیگر از آن دست نمی‌کشید. پرورش گل و گیاه و نگهداری از آن یکی از روش‌های روان‌درمانی‌ است که نباید از آن غافل شد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید