• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 185039
+
-

بازگشت عجیب دوربین‌های دیجیتال کامپکت

فناوری
بازگشت عجیب دوربین‌های دیجیتال کامپکت

شاید تصور کنید با آمدن گوشی‌های هوشمندی که دوربین‌های باکیفیت دارند، نسل دوربین‌های دیجیتال معمولی یا به‌اصطلاح کامپکت منقرض شده باشد. اما آمار نشان می‌دهد دوربین‌های مربوط به اوایل دهه 2000میلادی اکنون به پردرخواست‌ترین ابزارها از سوی نسل جوان تبدیل شده‌است. به گزارش بی‌بی‌سی، ترافیک جست‌وجو برای خرید این دوربین‌های قدیمی در خرده‌فروشی‌های آنلاین مانند eBay و Etsy در حال افزایش است. در 12‌ماه گذشته ویدئوهایی با هشتگ #دوربین_دیجیتال بیش از 220میلیون بازدید در اپلیکیشن تیک‌تاک به‌دست آورده‌اند. تحلیلگران این روند را شبیه به احیای مدهای اوایل قرن توصیف می‌کنند.
اسکات ایوارت، 32ساله، یکی از افرادی است که با استفاده از کیت رترو، بیش از 5میلیون لایک در حساب کاربری خود در TikTok به‌دست آورده است. او گفت: بسیاری از مردم این دوربین‌ها را کاملا نوستالژیک می‌‌دانند، چرا که آنها را به یاد دوران کودکی‌‌شان که همه‌‌چیز ساده‌تر و راحت‌تر بود می‌اندازد.
فروشگاه آنلاین EBay UK نیز در این‌باره گفت که در 3ماه آخر سال2022 تعداد افرادی که به‌دنبال این دستگاه بودند، افزایش یافته است. این شامل افزایش 13درصدی در ترافیک جست‌وجو برای دوربین دیجیتال قدیمی و افزایش 52درصدی برای دوربین‌های مرمت شده دست‌دوم است. فروشگاه Etsy که روی اقلام دست‌ساز و قدیمی تمرکز دارد نیز  در 6ماه گذشته شاهد علاقه فزاینده خریداران به این دوربین‌ها بوده است. ‌اکنون بیش از 19هزار آیتم مرتبط با دوربین‌های دیجیتال در لیست آنلاین موجود است. برای افراد جوان‌تر که تقریبا هیچ خاطره‌‌ای از این دوربین‌ها ندارند، این دوربین‌ها دری به دنیای نوستالژیک باز می‌کند. پل‌گرین‌وود، رئیس تحقیقات و بینش در آژانس خلاق We Are Social، گفت این یک چرخه طبیعی است، وقتی چیزی قدیمی و کهنه می‌شود، مردم دوباره به آن باز می‌گردند تا حالت نوستالژیکی را تجربه کنند. به اعتقاد او گرین وود مردم درواقع با پرتاب  خود به دنیای نوستالژیک آن هم زمانی که در دنیای واقعی احساس ناراحتی می‌کنند، آرامش پیدا می‌‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید