20
یکشنبه 18 آذر 1397
شماره 7547
دانش‌وفناوری
23023644
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ارائه بسته جبران گرانی اینترنت از دی‌ماه

معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با همشهری از چالش‌های جدید وزارت ارتباطات در حوزه باندهای فرکانسی گفت، از ارائه بسته‌های جدید اینترنت همراه خبر داد و درباره برخورد با پیامک‌‌های مزاحم راهکار داد
بسته جبرانی اینترنت از دی‌ماه ارائه می‌شود؛ این خبر را حسین فلاح جوشقانی، ‌معاون وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاحیه «هفته دیجیتال» با خبرنگاران مطرح کرد.
ویژه
محمد جواد آذری جهرمی،وزیر ارتباطات از دستور رئیس جمهور برای حذف قبض‌های سنتی دستگاه‌های مختلف در آینده نزدیک  و استفاده از دولت الکترونیک به جای آن خبر داد.
گزارش جدید اتحادیه جهانی مخابرات وابسته به سازمان ملل آماری از دسترسی مردم دنیا به اینترنت منتشر کرده؛ این آمار نشان می‌دهد بشر یک گام به «انقلاب دیجیتال» نزدیک‌تر شده است.
درصورتی که سازمان‌های‌ دولتی API‌های اطلاعات خود را عرضه کنند یک جهش جدید میان استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا می‌تواند شکل بگیرد

کم‌کاری دولتی‌ها در عرضه رابط‌های اطلاعاتی

API‌ها یا رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن در دنیا حالا قلب تپنده بسیاری از کسب‌وکارهای مبتنی بر نرم‌افزار و فناوری هستند.
ساخت آنتی‌بیوتیک از نیش زنبور

ساخت آنتی‌بیوتیک از نیش زنبور

پژوهشگران با استفاده از سم زنبور یک داروی آنتی‌بیوتیک جدید ساخته‌اند. ادعا  می‌شود این آنتی‌بیوتیک برای بدن انسان مضر نیست.
کاوشگر چینی؛ عازم نیمه‌پنهان ماه
کاوشگر چینی؛ عازم نیمه‌پنهان ماه
کاوشگر چینی، در آخرین ساعت روز جمعه به وقت محلی، کاوشگر «چانگ‌ای-4» را به فضا پرتاب کرد.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
معاون امور فضای مجازی در دادستانی کل کشور از فیلترینگ تلگرام دفاع کرده  و آن را موفقیت‌آمیز خوانده، اما تأکید کرده که پشتیبانی‌های دولتی از پیام‌رسان‌ها کافی نبوده است.