• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40292
+
-

نیمی از مردم دنیا اینترنت دارند

نیمی از مردم دنیا اینترنت دارند

گزارش جدید اتحادیه جهانی مخابرات وابسته به سازمان ملل آماری از دسترسی مردم دنیا به اینترنت منتشر کرده؛ این آمار نشان می‌دهد بشر یک گام به «انقلاب دیجیتال» نزدیک‌تر شده است.
سازمان ملل متحد به تازگی در سایت خود  اعلام کرده، بیشتر از نیمی از جمعیت کره زمین یعنی حدود 3.9میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند. این گزارش اعلام کرده، براساس آخرین آماری که در ‌ماه دسامبر2018 به‌دست آمده، 51.2درصد از مردم به شبکه جهانی متصل هستند. «الین ژائو»، دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) اعلام کرده: «این برآوردها نشان می‌دهد، جامعه جهانی گام بزرگ و مهمی در راستای ساختن یک ساختار جامع اطلاعات جهانی برداشته است.» او تأکید کرده، این آمار نشان می‌دهد، جهان به یک هدف بزرگ در راستای «انقلاب دیجیتال» نزدیک‌تر شده است.
آفریقا در میان تمام مناطق جهان بالاترین آهنگ رشد در دسترسی به اینترنت را داشته است. در سال2005، میزان دسترسی در این قاره به اینترنت، حدود 2 درصد بوده که در انتهای دسامبر امسال به 24درصد رسیده است. در عین حال، بنا بر این گزارش، اروپا و آمریکا کمترین نرخ رشد در جهان را داشته‌اند. در این مناطق، پیش‌تر 79.6درصد از مردم آنلاین بودند که حالا این میزان به 69.6درصد رسیده ‌است. این گزارش تأکید می‌کند، در کشورهای در حال توسعه روند اتصال به شیکه جهانی، آرام و پیوسته بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید