02
چهار شنبه 2 تیر 1400
شماره 8251
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وظیفه منتخبان در قبال کسانی که به آنها رأی نداده‌اند، چیست؟

یادداشت
جمعی از مردم که در انتخابات اخیر شرکت نکرده‌اند مطالباتی دارند که باید از سوی قوه مجریه و بدنه مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.
ویژه
سایه انتخابات ریاست ‌جمهوری ایران همچنان بر سر برجام است.
سخنرانی
سیدابراهیم رئیسی ،رئیس جمهور منتخب، عصر دیروز در جمع زائران و مجاوران صحن پیامبر اعظمص بارگاه منور رضوی  سخنرانی کرد و گفت: با مدد الهی و کمک مردم و جوانان شرایط را تغییر می‌دهیم.

چالش مطالبات غایبان انتخابات

سخنگوی دولت: عدم‌مشارکت50درصدی و آرای باطله چاره‌اندیشی و تدبیر می‌خواهد
گزارش
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با دور ماندن اکثریت مردم از مشارکت   اتفاق بی‌‌سابقه‌ای را رقم زد. حدود 42درصد از جمعیت بالغ بر 59میلیون نفری واجدین شرایط رأی در این دوره از انتخابات به یکی از 4نامزد انتخاباتی رأی دادند و نزدیک به 60درصد مردم یا رأی باطله دادند یا پای صندوق‌های رأی نرفتند.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده محجوب

حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی درگذشت فرزند آقای علیرضا محجوب را تسلیت گفتند.
فرصتی برای بازنگری در روندها
با توجه به آمار اعلام شده درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات 28خرداد ماه، در دو انتخابات اخیر یعنی سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا شاهد کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به اثر‌گذاری صندوق‌های رأی بوده‌ایم.
PDF ایران
کوتاه ایران
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: براساس شمارش آرا به ترتیب آیت‌الله علیرضا اعرافی، آیت‌الله حسینعلی سعدی و آیت‌الله احمد دانش‌زاده مومن توانسته‌اند بیشترین آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان را در این استان کسب کنند.