2
دو شنبه 23 تیر 1399
شماره 7986
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

در حاشیه سیاست

عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما درباره حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ به انتخاب گفت: برای 1400یک مینی‌بوس آدم در صف هستند؛ واقعا کی مرده کی زنده، خیلی اتفاقات خواهد افتاد.
ویژه
سیدمصطفی میرسلیم که پیش از این کاندیدای ریاست کمیسیون اصل‌۹۰ شده بود در نامه‌ای به هیأت رئیسه ضمن اعلام انصراف خود از کاندیداتوری نوشت: حساسیت و اهمیت اقدامات کمیسیون اصل۹۰ ایجاب می‌کند که شایسته‌ترین فرد برای ایفای خدمات مدیریتی آن انتخاب شود و لذا قانونگذار وظیفه تشخیص آن فرد را برعهده هیأت رئیسه محترم قرار داده است و تأیید آن با رأی مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد.
دفاعی
​​​​​​​100روز مانده به پایان تحریم تسلیحاتی ایران، نخستین قرارداد رسمی فروش سلاح با یکی از نزدیک‌ترین دولت‌ها در منطقه یعنی سوریه بسته شد.
​​​​​​​رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا طی تماس تلفنی با همسر مرحوم سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی پیام تسلیت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا «دامت برکاته» را به خانواده آن مرحوم ابلاغ کرد.
​​​​​​​سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان ادعای برخی رسانه‌ها درباره دیدار و رایرنی یکی از فعالان سیاسی با شورای نگهبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را رد کرد و گفت: احتمالا کسی در ذهنش دیدار کرده، بعد گفته دیدار داشتم.
رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

مجادلات، مردم را ناراحت می‌کند

در شرایط کنونی، در موضوع اقتصاد، مسائل اصلی کشور عبارتند از: تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی و عدم‌وابستگی اقتصاد کشور به نفت
رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در ارتباط تصویری با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، مجلس یازدهم را «مظهر امید و انتظار مردم» خواندند و با استناد به «بنیه قوی و ظرفیت‌های مادی کشور» و «توانایی‌هایی معنوی و ایمانی ملت» تأکید کردند: اطمینان داریم همه مشکلات موجود قابل حل است و مجلس باید با اولویت‌بندی مسائل، پرهیز از حاشیه‌سازی و نیز کار مخلصانه برای مردم بر روند حل مشکلات، تأثیر محسوس بگذارد.