21
چهار شنبه 12 آذر 1399
شماره 8100
صفحه اول قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جنگ در بازار کتاب

در سال 60 تعداد عناوین کتاب‌های چاپ شده افت می‌کند
کتاب
​​​​​​​در سال 1360، بازار کتاب  با تعداد 1475 عنوان کتاب چاپ شده، نسبت به سال‌های رونق بعد از سال 57 سال، کم فروغی را تجربه کرد.
ویژه
مرکز اسلامی هامبورگ را باید محصول بلندنظری آیت‎‌‎الله‎‌‎العظمی بروجردی دانست؛ مرکزی که 67سال پیش ایجاد شد و نخستین مدیر آن، مرحوم محققی لاهیجی بود که تا سال1344در آنجا فعالیت کرد.
گزارش یک
در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و باز شدن درهای زندان‎‌‎های کشور، در کنار بسیاری از فعالین سیاسی، اعضای بلند‌پایه سازمان مجاهدین خلق نیز از زندان رها شدند.
به‎‌‎ دنبال عزل رئیس‎‌‎جمهور توسط مجلس و تأیید آن توسط رهبرانقلاب، منافقین سازمان مجاهدین خلق با صدور بیانیه‎‌‎ای، مبارزه مسلحانه با حکومت را آغاز کردند و طی مدت کوتاهی ده‎‌‎ها تن از مسئولان کشور و صدهانفر از مردم عادی را به شهادت رساندند.
1360سال برنامه‎‌‎های گلف بود. اواخر سال1359، مردان سپاه، خسته از درگیری‎‌‎های سیاسی و نظامی، در پادگان گلف اهواز نشستند و برنامه‎‌‎ریزی کردند که چطور به پیروزی‎‌‎های مقطعی کوچک‎‌‎ برسند، تا مقدمه پیروزی بزرگ مهیا شود.

چهار دولت در یک سال

گزارش دوم
​​​​​​​سال1360 از جمله سال‎‌‎های عجیب و غریب در طول تاریخ معاصر ایران است؛ سالی که ابتدایش بنی‌صدر رئیس‎‌‎جمهور کشور بود، اما در آخرین روز بهار خزان او رسید و با تصویب طرح عدم‌کفایت او در مجلس، نخستین منتخب مردم از ریاست‎‌‎جمهوری عزل شد.