08
شنبه 8 مرداد 1401
شماره 8555
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بنی‌هاشم و بنی‌امیه یک رفتار‌شناسی ساده

جستار
برای آنکه در طرفداری از اهل‌بیت پیامبر صلی‌الله علیه و آله متهم به تعصب نشویم، بد نیست نگاهی برون‌دینی به ریشه‌های واقعه عاشورا داشته باشیم و طرفین ماجرا را در لابه‌لای تاریخ قضاوت کنیم.
ویژه
یک قوری چای لاهیجان دم کرده‌ام و با 2 استکان و چند حبه قند گذاشته‌ام جلوی خودم اما بیشتر از آنکه حواسم به ریختن چای و سرکشیدنش باشد سعی می‌کنم کلمات حسن مطلع آن غزل معرکه را با خودم مرور کنم که: در زدم و گفت کیست؟ گفتمش ‌ای‌دوست، دوست..
گرینویچ
نیویورک: بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا چهارمین افزایش متوالی نرخ بهره را برای مقابله با تورم اعلام کرد.

اقامت اعیانی بن سلمان

پاریس: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در طول سفر خود به فرانسه برای دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری این کشور در قصری مجلل اقامت دارد.
خاص‌ترین آقای خاص دنیا

خاص‌ترین آقای خاص دنیا

پسر! فکرش را بکن که وضع مالی‌ات خوب نباشد، حتی پول جایی را نداشته باشی که بروی تمرین کنی و ناچار باشی که آلونکی در حیاط خانه‌ات بسازی که انگار کن دخمه‌ای شبیه استودیوهای خانگی باشد و بعد هم بیایند و خرابش کنند.
نوشتاری کوچک در باب فضیلت‌های بزرگ
آندره اسپونویل در مطلع پیشگفتار کتابش که عنوان همین یادداشت است، نوشته: «اگر می‌شد فضیلت‌های بزرگ را آموخت، این امر بیشتر توسط الگو گرفتن از آدم‌های بزرگ اتفاق می‌افتاد.»
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
درست ١٢٠سال پیش بود که حسین‌خان معین‌الرعایا و 3‌برادرش حسن‌خان معاون‌الملک، اکبر‌خان معاون‌لشکر، و حاج شیخ‌علی عسکر که خود را خادم اباعبدالله ‌الحسین_ع_می‌دانستند