22
شنبه 8 مرداد 1401
شماره 8555
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گفته‌ها و ناگفته‌های فرماندهان

نگاهی به کتاب «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ»
یادداشت
جنگ تحمیلی 8ساله به‌دلیل رشادت‌، ایثار، ازخود‌گذشتگی و مقاومت مردم و رزمندگان با نام دفاع‌مقدس در تاریخ کشورمان ثبت شده‌است.
ویژه
کتاب «به قطار نرسیدم» نوشته نیلوفر کاظمی، نویسنده و مترجم زبان و ادبیات آلمانی است که در 138صفحه با شمارگان 1000نسخه در پاییز سال 1399توسط نشر سرو به چاپ رسیده است.
گزارش
2روز از پذیرش قطعنامه 598از سوی ایران نگذشته بود که سازمان منافقان با برگزاری نشستی در قرارگاه اشرف درصدد حمله به ایران برآمدند.

طلافروشی که از جان و مالش گذشت

یادی از شهید «ناصر قدیانی» در چهلمین سالگرد شهادتش به روایت خانواده
گزارش
در این دنیای فانی، میان این همه دلبستگی‌ها و وابستگی‌ها، گذشتن از مال و جان برای وطن و هموطن، کار هر کسی نیست؛ اما او گرچه فقط 26بهار از عمرش را تجربه کرده بود، چشم بست بر درآمد و سرمایه‌اش، کرکره مغازه طلافروشی را پایین کشید و راهی جبهه شد تا در جنگ نابرابر عراق علیه ایران، مردانه ایستادگی کند.

کتاب‌های حوزه دفاع‌مقدس باید جریان‌ساز باشند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس از داوری بیش از 4هزار کتاب در بیستمین «جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع‌مقدس» خبر داد.
طراحی و راه‌اندازی نخستین خانه موزه ایثار و شهادت
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درخصوص طراحی و راه‌اندازی نخستین خانه ایثار و شهادت با نام شهیدان صابری گفت: «در این راستا کارگروه مشترکی بین شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و شهرداری منطقه ۸ تشکیل شده است تا ان‌شاءالله در جهت توسعه خرده فضاهای فرهنگی مبتنی بر الگوی اسلامی- ایرانی اقدامات سازنده‌ای در این منطقه شکل گیرد.»