05
شنبه 8 مرداد 1401
شماره 8555
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
یک هفته پس از اجرای طرح دارویار، هنوز پرسش‌های فراونی درباره این اقدام وزارت بهداشت وجود دارد. از اینکه این طرح چرا اجرا شد تا اینکه چگونه قرار است مشکلات بیماران برای تهیه دارو را به حداقل برساند.
یکی از خبرهایی که در هفته‌های اخیر بازتاب قابل‌توجهی در رسانه‌ها داشت، موضوع تعیین تکلیف پرستارانی بود که در دوران اوج کرونا جذب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند اما با فروکش کردن همه‌گیری کرونا و پایان قراردادشان امکان ادامه کار برایشان وجود نداشت.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: تمامی مشمولان غیرغایب در ماه‌های محرم و صفر به‌ویژه در ایام اربعین حسینی می‌توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه برای زیارت عتبات عالیات اقدام کنند.
سازمان بهزیستی بر خدماتی که ارائه می‌کند، نظارت دارد. بعضا می‌بینیم که موضوعاتی مبنی بر تخلف در مراکز نگهداری از معلولان مطرح می‌شود؛ سازمان بهزیستی تلاش می‌کند با تخلفات صورت گرفته در بخش خدمات مراکز نگهداری از معلولان برخورد کند.

عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سوگواری‌های محرم امسال براساس دستورالعمل کشوری فارغ از رنگ‌بندی‌های کرونا اجرا می‌شود و برگزاری مراسم در اماکن سرپوشیده با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و برقراری تهویه مناسب هوا مجاز است
گزارش
پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم سوگواری محرم و صفر اعلام شد و براساس اعلام وزارت بهداشت فارغ از رنگ‌بندی‌ شهر، تمام مراسم مذهبی براساس دستورالعمل کشوری اجرا خواهد شد.

مقاله نخستین واکسن استنشاقی جهان منتشر شد

مقاله نخستین واکسن استنشاقی دنیا علیه کووید-19 و واکسن کووپارس مؤسسه رازی در مجله علمی مرزهای دانش ایمنی‌شناسی frontiers in immunology به چاپ رسید.
افزایش حقوق معلمان؛ یک ‌میلیون‌و۷۰۰ تا ۵میلیون تومان
علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: همه مباحث طرح رتبه‌بندی ازجمله آیین‌نامه آن در حال نهایی شدن است که طی چند روز آینده از سوی دولت نهایی و وارد فاز اجرایی خواهد شد.
PDF اجتماعی
کوتاه اجتماعی
۲۰ درصد میزان رشد اهدای عضو در 3 ماهه ابتدای سال۱۴۰۱ نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته بوده است و این امر در تیرماه۱۴۰۱ رشد ۳۰درصدی داشته است.