24
چهار شنبه 17 آذر 1400
شماره 8382
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آکوآ من

دیالوگ
مرا: چیکار کنیم؟
ویژه
8 سال از درگذشت نلسون ماندلا گذشت؛ مبارز خستگی‌ناپذیری که جنگ تمام عیاری علیه تبعیض نژادی داشت تا پای سند انسانیت مهر برابری بزند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:
آخر مصور
اثر تونی مینوچرا

اول آخر

به تماشای مسافران سپید بال - تهران، تقاطع مسیل منوچهری و جاجرود/عکس: محمد عباس نژاد

تالارهای خاموش شهر

تا پیش از ورود کرونا به کشور که مراسم‌ عروسی به‌طور کامل و جامع برگزار می‌شد، خانواده داماد برای رزرو تالار عروسی باید از یک‌سال قبل اقدام می‌کردند.
تهران، قلهک، کوچه آفتاب
چراغ‌های خیابان میرداماد کم‌کم روشن می‌شد. پریسا و یاسمن همچنان پشت پنجره ایستاده بودند. حال و هوای پریسا در همه اردیبهشت‌های پس از کاوه همینطور بود.
خانمی به قاعده 80ساله نمی‌دانم، شماره‌ام را از کجا پیدا کرده که سر صبحی با صدایی لرزان می‌گوید ببینم مسیو آرسن را می‌شناسی؟ می‌گویم نع. می‌گوید نع و نکمه. سکوت. خوب حالا چکارم دارید؟ می‌گوید دیده‌ای تا حالا باران از زمین به آسمان ببارد؟ می‌گویم نه. می‌گوید نه و نکمه. سکوت. خوب حالا چه کارم دارید؟ می‌گوید از عشق آرسن به «مارو» خبر داری؟ می‌گویم نه. می‌گوید نه و نکمه.سکوت. خوب حالا چکارم دارید؟ می‌گوید باد گرم «ازگیل‌پز» گیلان را دیده‌ای؟ می‌گویم نه. می‌گوید نه و نکمه. سکوت.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
در مسیر تغییر کاربری خانه‌های تاریخی، موزه شدن سرنوشت خیری است که نصیب بعضی از آنها می‌شود و بسیاری از گنجینه‌های مهم در ایران و جهان در دل همین خانه‌ها و کاخ جا‌گرفته‌اند.