03
چهار شنبه 17 آذر 1400
شماره 8382
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
شهردار تهران به‌عنوان جانشین وزیر کشور در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران منصوب شد. در بخشی از حکم احمد وحیدی برای علیرضا زاکانی آمده است: «به استناد تبصره‌۱‌ ماده‌۱۰‌ قانون مدیریت بحران کشور و بند یک مصوبه جلسه مورخ 3/9/1400 ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران، نظر به شرایط ویژه و اهمیت کلانشهر تهران به‌عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران، با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرداری تهران و نیز شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده شما، به موجب این حکم جناب‌عالی را به‌عنوان «جانشین رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران» منصوب می‌نمایم.»
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حجم تردد موتورسیکلت‌های بنزین سوز در طول این سال‌ها افزایش یافته است، گفت: باید با برنامه‌ریزی جدید و دیدگاه متفاوت از گذشته به سمتی حرکت کنیم که هسته مرکزی شهر از یک کیفیت بالاتر در بحث هوا و ترافیک برخوردار شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: برای استقرار زنان سرپرست خانوار در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار با شهردار تهران مذاکراتی انجام شده است.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی با همکاری نزدیک با معاونت خدمات شهری، طرح جامع پسماند را پس از سال‌ها به سرانجام رساند که امروز به‌عنوان یک سند حقوقی پیش روی ماست.

اتوبوس‌های پاک در راه تهران

50دستگاه اتوبوس برقی که با استفاده از شارژ باتری حرکت می‌کنند اواخر امسال یا ابتدای سال آینده به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت افزوده می‌شوند
نزدیک 30سال از حرکت اتوبوس‌های برقی در تهران می‌گذرد و اکنون تعداد اندکی از آنها در یکی، دو مسیر درون شهر باقی‌مانده‌اند. استفاده از اتوبوس‌های برقی بعد از ساخت مسیر ویژه‌ آنها در سال1370 دیگر گسترش پیدا نکرد و در هر دهه بخشی از این اتوبوس‌ها از رده خارج شد.

فقط یک جایگاه شارژ برقی

این روزها که آسمان تهران تیره و تار شده و آلودگی هوای پایتخت در شرایط اضطرار قرار دارد، ضرورت فراگیرشدن خودروها، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و موتورسیکلت‌‌های برقی یا هیبریدی برای کاهش میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
تصویب ۲۷ مصوبه کلیدی برای مدیریت بحران تهران
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به بحران شهر تهران، سوم آذر امسال با حضور رؤسا و مدیران دستگاه‌های مختلف ازجمله اورژانس، هلال‌احمر، پلیس، شهرداری، سازمان‌های آب، برق، گاز و... برگزار شد.