20
پنج شنبه 29 آبان 1399
شماره 8089
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهادی غیردولتی و میراث‌دار مجموعه‌ای ارزشمند از اماکن تاریخی، به‌عنوان ساختمان کتابخانه‌های مرکزی و آرشیوی غنی از کتب خطی و چاپی است که سرمایه مخازن کتابخانه‌ها به‌شمار می‌روند.
شست آموزشی رایگان «متد نقد کتاب در حوزه علوم انسانی» در فضای مجازی برگزار می‌شود. به‌گزارش همشهری، این نشست ازسوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.
خانواده استاد شجریان در چهلمین روز درگذشت او بر سر مزارش حضوریافتند. این در حالی بود که به علت شیوع کرونا از حضور مردم بر مزار استاد جلوگیری شد.
طرح روز
پاریس: شبکه رادیویی دولتی فرانسه برای اعلام خبر درگذشت شخصیت‌هایی که هنوز در قید حیات هستند، ازجمله ملکه انگلستان و پله، فوتبالیست برزیلی عذرخواهی کرد.
گرگان: کاهش سطح آب خلیج گرگان به‌دلیل فروکش‌‌کردن تبادل آبی این زیستگاه با دریای خزر سبب شد جزیره‌ای به مساحت تقریبی ۷۰۰هکتار در نزدیکی جزیره آشوراده از دل آب بیرون بیاید.

عکس روز

شیوع کرونا و رواج استفاده از لاستیک های مستعمل در حاشیه جاوا - اندونزی
طراحی قایق زیپی

طراحی قایق زیپی

توکیو: طراحی ژاپنی، قایقی را ساخته است که به شکل زیپ آب را شکافته و اثری جالب و دیدنی از خود برجای می‌گذارد که درست مانند زیپ لباس‌هاست.
رکورد فوتبال آنلاین شکست
رکورد فوتبال آنلاین شکست
لندن: پس از شیوع کرونا آمار بازی‌های آنلاین در جهان بالا رفت و این روزها رکورد آن شکست.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یک‌بار یونیسف بیانیه‌ای صادر و طی آن اعلام کرد برای بهبود کیفیت زندگی کودکان جهان سوم، کافی است کشورهای مختلف فقط بودجه شش هفته‌ای تسلیحاتی‌شان را هزینه این امر کنند.
اینکه موجودی بسیار کوچک‌تر از کوچک‌ترین سلول‌ها، موجودی نه کاملا جاندار و نه کاملا بی‌جان که به‌تنهایی و بدون استفاده از امکانات سلولِ میزبان قادر به زندگی مستقل نیست