20
شنبه 25 مرداد 1399
شماره 8013
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گم‌و‌گور‌شدن پشیمان

روایت
آقای ح-پشیمان از آنهایی بود که نام خانوادگی‌اش دست‌کم در ده پانزده سال اخیر سنخیتی شگرف با روزگارش داشت.
ویژه
قبلا در یادداشت «کرونا از نمایی نزدیک» در مورد آثار روانشناسی، فردی و اجتماعی کرونا نوشته بودم؛ در پساکرونایی که معلوم نیست چه زمانی فرامی‌رسد، ممکن است شاهد بسیاری از تغییرات، پیوست‌ها و گسست‌های جدید باشیم، اما هرچه هست به‌نظر می‌رسد بسیاری از نظم‌ها و قرارها در حیطه ارتباطات خصوصی و اجتماعی دچار تحول خواهند شد؛ از آن جمله می‌توان به‌ گونه‌های مختلف از مشکلاتی در ساخت اجتماعی و نیز عاطفی، از کوچک‌ترین نهادهای اجتماعی مثل خانواده تا نهادهای بزرگ اجتماعی اشاره کرد.
حتما شما نیز این عبارات را شنیده اید: «مگر من روانی هستم که به روانپزشک مراجعه کنم؟ من خودم در روز به صد نفر مشاوره می‌دهم، نیازی به روانپزشک ندارم که به من بگوید، چه کار بکنم یا نکنم.
طرح روز
​​​​​​​لندن: تدابیری پیش‌بینی شده که مردم انگلستان درحالی‌که سوار بر خودروهایشان‌ هستند واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند و برخورد زیادی با یکدیگر نداشته باشند.
​​​​​​​یورک‌شایر: برنامه‌ریزی برای خواستگاری رمانتیک یک مرد انگلیسی پایان خوشی نداشت، چراکه شعله صدها شمع که در همه‌جای خانه روشن کرده بود، باعث شد آپارتمانش به آتش کشیده شود.

عکس روز

عکس روز
نجات با جعبه صید خرچنگ

نجات با جعبه صید خرچنگ

​​​​​​​دوبلین: 2دخترعمو پس از اینکه گرفتار توفان دریا شدند توانستند با آویزان شدن از یک قفس صید خرچنگ نجات پیدا کنند.
تغییر قانون دوش آب پس از گلایه ترامپ
تغییر قانون دوش آب پس از گلایه ترامپ
​​​​​​​واشنگتن: درپی گلایه ترامپ در مورد مشکلی که برای شست‌وشوی موی سرش دارد، دولت آمریکا می‌خواهد مقررات مربوط به «سردوش حمام» به‌منظور افزایش خروج آب تغییر کند.
سلامت
​​​​​​​مطالعات جدید نشان می‌دهد که چاقی در دوران بارداری مانع از رشد مغز جنین می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​کورت وانِگات یکی از نویسندگان مطرح آمریکاست که کتاب‌های متعددی از او به فارسی برگردانده شده است.
چند روزی می‌شود که استوری‌های اینستاگرامی برخی را که باز می‌کنم، عکسی می‌بینم از صاحب اکانت همراه با دوست و آشنایش؛ عکسی که در اغلب آنها این نوشته سنجاق شده است؛ «طاقت بیار رفیق...» برخی نوشته‌هایشان را با جملاتی مثل «پاشو و محرم نزدیک است»؛ «زودتر خوب شو که امسال هم می‌خوایم برای پسر زهرا اشک‌ بریزیم»؛ «بیا و ببین که تیمت دوباره قهرمان شده» و ‌... تکمیل کرده‌اند.