4
شنبه 25 مرداد 1399
شماره 8013
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حاشیه‌سازی‌ برای فروش اوراق سلف نفتی

مدیرعامل بورس انرژی: اوراق سلف نفتی با آنچه رئیس‌جمهوری در مورد آن صحبت کرده‌ متفاوت است و به آن مربوط نیست
انرژی
دیروز در شرایطی اطلاعیه فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی به طرح گشایش اقتصادی منتسب و خبر ساز شد که طبق آخرین خبرها طرح گشایش اقتصادی که رئیس‌جمهوری از آن سخن می‌گفت هنوز مورد تأیید نهایی قرار نگرفته است.
مسکن
در شرایطی که سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز مسکن یکم، منتظر افزایش سقف تسهیلات این صندوق بودند، کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، فقط سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات صندوق مسکن یکم را از ۱۵سال به ۲۰سال افزایش داده است؛ درحالی‌که نسبت پوشش دهی تسهیلات این صندوق به‌واسطه جهش قیمت مسکن به کمتر از 10درصد رسیده و عملا دردی از متقاضیان مصرفی دوا نمی‌کند.
همشهری تصمیم جدید سیاستگذار پولی و پیامدهای تأخیر در تصمیم‌گیری را بررسی می‌کند

دود صعود تورم در چشم مردم

تورم
بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را باردیگر پس از 40روز افزایش داد و به این ترتیب، کف نرخ سود را 14درصد و سقف آن را 22درصد اعلام کرد.

دولت از خریداران سکه مالیات می‌گیرد

​​​​​​​رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه و جزئیات اخذ مالیات از خریداران سکه در سال۹۸ را مشخص کرد و آن دسته از اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال۱۳۹۸ به دریافت حداکثر ۱۸۵قطعه سکه اقدام کرده‌اند، مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل هستند.
خروج سرمایه‌ها از پناهگاه طلا
​​​​​​​کاهش 5درصدی قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی تحت‌تأثیر افزایش رشد بازده اوراق خزانه آمریکا باعث شد تا هفته برای بازیگران بازار طلا سخت‌تر شود چرا که تداوم احتمالی روند کاهشی باارزش‌ترین فلز دنیا، می‌تواند باعث خروج سرمایه‌ها از این بازار به‌عنوان پناهگاه امن شود.