24
یکشنبه 15 تیر 1399
شماره 7979
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مهار افسارگسیختگی کرونا

یادداشت
اکنون ویروس کرونا سلطه مخرب خود را بر جهان و جهانیان حاکم کرده است.
ویژه
​​​​​​​بارها در مطب یا درمانگاه این جملات را می‌شنوم که «آیا این داروها اعتیاد‌آور هست؟» یا «فامیل‌هایم به من گفتند این داروها را دور بریز، چون همه شیمیایی هستند!»
سفر هوایی خطر قرارگیری شما در معرض عفونت را افزایش می‌دهد، اما خطوط هوایی اقداماتی را برای پیشگیری انجام داده‌اند و شما هم می‌توانید کارهایی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا انجام دهید.
کتاب «جست‌وجوگر» نوشته جین هوپ با ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر خزه منتشر شد.
طرح روز
برلین: شرکت حمل‌ونقل برلین BVG از مسافران خواسته است که استفاده از اسپری و ادکلن را متوقف کنند تا بقیه مسافران ترغیب شوند در وسایل حمل‌ونقل عمومی درست ماسک بزنند.
ناگالند: یکی از ایالت‌های شمال شرقی هند، صادرات، تجارت و فروش گوشت سگ را ممنوع کرده است.

عکس روز

دارنده رکورد جهانی غواصی در میان زباله‌های دریای سیاه - استانبول/ ترکیه ‌‌ عکس: فرانس‌پرس
ماسک حاوی ذرات نقره

ماسک حاوی ذرات نقره

پاریس:‌ پارچه‌ حاوی ذرات نقره که توسط یک شرکت تحقیقاتی تولید شده، می‌تواند ویروس سارس و کووید-‌19 را در مدت زمان 2دقیقه از میان ببرد.
59 کشته در اثر سیل هند
59 کشته در اثر سیل هند
آسام: در بخش شمال شرقی هند 59نفر بر اثر سیل جان خود را از دست داده‌اند.

ایران 65سال نفت و 213سال گاز دارد

کل ذخایر نفت خام کشور هم‌اکنون 93میلیارد بشکه قابل استحصال و ظرفیت تولید سالانه حدود 1.5میلیارد بشکه نفت است.

نوازش کلامی

بسیاری از مادران و پدران می‌گویند: «ما عاشقانه فرزندمان را دوست داریم اما نمی‌توانیم چندان از جملات مثبت و محبت‌آمیز استفاده کنیم و فرزند ما باید بفهمد که ما چقدر دوستش داریم».
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
برای پاسداشت یاد استاد ابوالحسن نجفی در عرصه‌‌ ترجمه و تشویق مترجمان در اعتلای زبان فارسی، مرکز فرهنگی شهر کتاب مراسم چهارمین دوره‌‌ جایزه‌‌ ابوالحسن نجفی را در بهمن سال‌جاری برگزار می‌کند و از بهترین ترجمه‌‌ رمان و مجموعه داستان کوتاهی که سال ۱۳۹۸ منتشر شده است با اهدای جایزه و نشان ابوالحسن نجفی قدردانی می‌کند.
مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اخیرا اظهار کرده واکسن بیماری کووید-۱۹ شرکت «مدرنا» پایان ماه ژوئیه وارد مرحله آخر می‌شود و تاکنون موفق عمل کرده است.
پاهای چسبناک نوعی مارمولک به نام «گکو» Gecko می‌تواند کلید پرده‌برداری از رموز یکی از اسرارآمیزترین اعضای بدن انسان یعنی غضروف باشد.