24
سه شنبه 30 اردیبهشت 1399
شماره 7946
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خاطرات کولون‌السلطنه

صبح حمام رفتم، نوکر قبله عالم شتابان سر رسید، دلاک مشت و مالش را شروع نکرده بود که به محضر احضار شدم. از شتاب شست‌وشوی تن و بدن، بوی صابون و لیف می‌دادم. از خوف دیررسیدن نفهمیدم چطور خودم را شستم.
ویژه
اوایل شب بود. دوستم کنار خیابان پارک کرد و داخل سوپرمارکت رفت تا خرید کند. داخل اتومبیل منتظر نشستم و نگاهی به اطراف انداختم.
انواع گوناگون دانه‌های پوستی یک علامت رایج در بسیاری از بیماری‌های ویروسی هستند، اما یک علامت پوستی در میانه شیوع کرونا جلب توجه کرده است.
کتاب «پرسش‌هایی از مارکس» نوشته تری ایگلتون را رحمان بوذری و صالح نجفی به فارسی برگردانده‌اند.
طرح روز
نی اهل قزاقستان هنگامی که به همراه زن دیگری پایان قرنطینه را در ترکیه جشن می‌گرفت از پرتگاهی ۳۵متری سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
مانی که سوفی ویلمز، نخست‌وزیر بلژیک برای بازدید از بیمارستان سن پیر در بروکسل وارد محوطه این بیمارستان شد، پرستاران و کادردرمانی به کاروان خودروهای وی پشت کردند.

عکس روز

برداشت چای بهاره - گیلان
بی‌خوابی گورکن هندی پس از کرونا

بی‌خوابی گورکن هندی پس از کرونا

گورکنی در هند با وجود اینکه حدود 20سال به این حرفه مشغول است اما از کار در شرایط کنونی بسیار هراس دارد و دچار بی‌خوابی شده است.
توزیع غذا توسط باند‌های خلافکار
توزیع غذا توسط باند‌های خلافکار
یک کشیش در آفریقای جنوبی، از کمک باندهای خلافکار برای توزیع مواد غذایی در یک منطقه فقیر و پرخشونت پایتخت بهره گرفته تا در شرایط قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، به خانواده‌ها غذا برساند.
محققان دانشگاه پکینگ چین در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند هسته درونی زمین در حال چرخش است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مقام پیشین سازمان غذا و داروی آمریکا دستیابی اطمینان‌بخش به واکسن کرونا را در سال۲۰۲۱ محتمل دانست و گفت: ممکن است این واکسن‌ها به‌طور کامل ایمنی ندهند و افراد بار دیگر مبتلا شوند.
من فکر نمی‌کنم که اندوهِ یک آدم به هنگامِ ترک چیزی ناشی از این باشد که دارد چیزی را که دوست دارد ترک می‌کند. اندوهِ آدم ممکن است ناشی از نقطه مقابلش باشد.