24
شنبه 20 اردیبهشت 1399
شماره 7937
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا دمار از روزگارمان درآورد

روایت
بچه‌ها را به جان پدر و مادرها انداخته‌اند.
ویژه
جبار باغچه‌بان از پیشگامان آموزش و پرورش نوین و بنیانگذار آموزش ناشنوایان در ایران است.
شواهد فزاینده‌ای نشان می‌دهد که آسیب‌های ناشی از عفونت ویروس کرونا فقط مربوط به درگیری کیسه‌های هوایی ریه‌ها و ایجاد نارسایی تنفسی نیست، بلکه آسیب رگ‌های خونی و لخته‌شدن خون درون آنها نیز نقش مهمی در علائم بیماری و آسیب‌های ناشی از آن دارد.
«هفتاد سال عاشقانه» کتابی است از محمد مختاری که نخستین‌بار سال1377 از سوی نشر تیراژه منتشر شده بود.
طرح روز
​​​​​​​آندراپرادش: نشت گاز از یک کارخانه مواد شیمیایی در ایالت آندرا پرادش هند چند کشته و زخمی بر جای گذاشت و موجب آسیب دیدن ساکنان روستاهای محلی در شعاع 5 کیلومتری شده است.
​​​​​​​کانبرا: اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا جزئیات طرح دولت برای حذف قرنطینه‌های کرونا را آغاز کرد.

عکس روز

عکس روز
ممنوعیت حرف‌زدن بازیکن‌های فوتبال

ممنوعیت حرف‌زدن بازیکن‌های فوتبال

​​​​​​​سئول: لیگ حرفه‌ای فوتبال کره‌جنوبی 2‌ماه دیرتر از زمان پیش‌بینی شده با وضع مقررات سختگیرانه ناشی از بحران کرونا روز گذشته در استادیوم‌های خالی از تماشاگر آغاز شد.
امن‌ترین رستوران زمان قرنطینه
امن‌ترین رستوران زمان قرنطینه
​​​​​​​استکهلم: رستورانی در سوئد که فقط یک میز دارد به‌عنوان امن‌ترین و بهداشتی‌ترین رستوران دنیا در دوره قرنطینه و شیوع کووید 19معرفی شد.
دانستنی‌ها
​​​​​​​جمعی از ستاره‌شناسان «رصدخانه جنوبی اروپا» ESO و سایر مؤسسات، یک سیاه‌چاله را کشف کرده‌اند که در فاصله ۱۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
درپی انتشار ویروس کرونا که منشا آن ووهان چین است، بسیاری از فرودگاه‌های بین‌المللی جهان برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات ایمنی پیشگیرانه‌ای را انجام می‌دهند؛ زیرا به همان اندازه که گسترش سفرهای هوایی، جهان را به محلی کوچک‌تر برای زندگی تبدیل می‌کند، به همان اندازه نیز یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای شیوع بیماری است.
مراقب باشید که تریبون زندگی‌تان را دست چه‌کسی می‌دهید.
​​​​​​​گروهی از متخصصان باتجربه پاندمی‌شناس در گزارشی پیش‌بینی کرده‌اند که بیماری کرونا دست‌کم بین ۱۸‌ماه تا 2 سال دیگر گسترش یابد؛ یعنی تا زمانی که ۶۰ تا ۷۰درصد جمعیت جهان را آلوده کند.