24
شنبه 13 اردیبهشت 1399
شماره 7931
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دفتر چهارم در گذر زمان

از آن روزهای بهاری نسبتا خنک است که از آسمان شلاقی باران می‌بارد.
ویژه
مخاطب عزیز، که گاهی تلفن می‌زنی یا در فضای مجازی زیر پست‌های ما پیام می‌گذاری، که روزنامه‌نگاری مرده است، تو به ما یادآوری می‌کنی که روزنامه‌نگار خوب باید افشاگر، جسور و بی‌پروا باشد و روشنگری کند.
گروهی از بیماران مبتلا به بیماری کووید0۱۹ ناشی از ویروس کرونا با وجود میزان‌ پایین اکسیژن خون، علائمی از تنگی‌نفس نشان نمی‌دهند و ظاهرا به راحتی نفس می‌کشند.
«اضطراب جایگاه اجتماعی» نوشته آلن‌دوباتن است که مریم تقدیسی آن را به فارسی برگردانده است.
طرح روز
لندن: یکی از بزرگ‌ترین قطعات جدا شده از سطح ‌ماه به ارزش پایه2میلیون و 490هزار دلار در حراج کریستی در لندن به فروش گذاشته می‌شود.
هلسینکی: محدودیت‌های تردد ناشی از قرنطینه که پس از شیوع بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ در اغلب شهرها اعمال شده، جان بیش از11 هزار نفر را در قاره سبز بر اثر کاهش آلودگی هوا نجات داده است.

عکس روز

معلم روستای چیچال هر روز 60کیلومتر را با موتورسیکلت طی می کند تا به 3 دانش آموز روستا درس بدهد .گیلان عکس:‌‌ ابوذر حمیدی
مجردی که پس از خرید، متاهل بازگشت

مجردی که پس از خرید، متاهل بازگشت

اوتارپرادش: مادری در هند پس از اینکه پسر مجردش را برای خرید روزانه فرستاد هنگام بازگشت دریافت که پسرش با همسرش بازگشته و متاهل است.
آغاز اخراج کارمندان بوئینگ
آغاز اخراج کارمندان بوئینگ
سیاتل: شرکت بوئینگ که همزمان با ادامه بحران در حمل‌ونقل هوایی به‌دلیل شیوع ویروس جدید کرونا اعلام کرده بود حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود در سطح جهان را اخراج خواهد کرد، این اقدام را آغاز کرد.
نتیجه یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که هیچ موردی از انتقال ویروس کرونا corona از کودکان زیر ۱۰ سال به بزرگسالان مشاهده نشده و کودکان «نقش چشمگیری» در انتقال این ویروس ندارند.

کِلک

از همه مهم‌تر، به‌خودت دروغ مگو.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
خودداری از مصرف غذا و مایعات در مکان‌های نامطمئن
به گفته پژوهشگران، احتمالا سال ۲۰۲۰ میلادی به‌عنوان گرم‌ترین سال زمین به ثبت خواهد رسید.
سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد؛ با توجه به افزایش یارانه شکر از سوی دولت و در نتیجه کاهش قیمت آن از هر کیلو 3150ریال به 3000ریال واحدهای تولیدی باید قیمت کالاهای خود را کاهش دهند.