24
چهار شنبه 14 اسفند 1398
شماره 7897
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وحشت در خیابان‌های آرام

کرونا آمده و همه‌‌چیز را به قبل و بعد از خودش تقسیم کرده. حالا همه‌مان به روزهای خوش قبل از کرونا فکر می‌کنیم. همان روزهایی که اتفاقا کلی به همه‌‌چیز انتقاد داشتیم و به زمین و زمان گیر می‌دادیم.
ویژه
​​​​​​​با توجه به شیوع کرونا و تشویش عمومی به‌وجود آمده، بررسی ابعاد روانشناختی و توصیه‌های «بهداشت روان» در این خصوص، یک ضرورت واجب است. مرور این مهم در 2بخش زیر تقدیم می‌شود:
درمانی اختصاصی هم‌اکنون برای درمان عفونت ویروس جدید کرونا وجود ندارد.
آنتونی مارا، نویسنده تراز عشق و تکنو با داستان‌های گلچین ‌مانند درهم‌تنیده، یک قرن را در تاریخ شوروی و روسیه درمی‌نوردد.
طرح روز
نیویورک: جروم ادامز، یکی از جراحان آمریکا از مردم خواست تا خرید ماسک را متوقف کنند؛ زیرا فقط افراد مظنون به ناقل بودن و کادر‌های پزشکی باید از آن استفاده کنند.
پکن: درحالی‌که شمار کشورهای درگیر با بیماری کرونا به ۷۰ کشور رسیده، تب این بیماری در چین کاهش یافت.

عکس روز

عملیات ضدعفونی سطوح شهرهای شیراز و شهرکرد عکس:‌‌ رضا قادری
قوی‌ترین ترامپولین جهان

قوی‌ترین ترامپولین جهان

کالیفرنیا:‌ مهندسی در آمریکا پس از ساخت قوی‌ترین ترامپولین تشک پرش جهان، خودرویی را از بلندی 45متری روی آن انداخت و نه‌تنها ترامپولین بلکه خودرو هم سالم ماند.
افشای اسناد پاپ‌هیتلر
افشای اسناد پاپ‌هیتلر
واتیکان: مقر کلیسای کاتولیک واتیکان اسناد مربوط به پاپ پیوس دوازدهم را که هدایت کلیسا در دوران جنگ جهانی دوم را به‌عهده داشت، منتشر می‌کند.
ناسا برای نخستین‌بار پس از 4سال نام‌‌نویسی از متقاضیان برای فضانوردی را بار دیگر آغاز کرد تا تعداد افرادی که آرزو دارند به‌ ماه و مریخ سفر کنند را محاسبه و گزینش کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان قیمت ماسک N95 را ۱۵ هزار تومان و ماسک سه‌لایه را ۴ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد.
توصیه پزشکان این است که حتی‌الامکان برنامه‌های سفر خودتان را به تعویق بیندازید.
بزرگداشت سی‌وسومین سال درگذشت دکتر مصدق در آرامگاه وی در روستای احمدآباد قزوین برگزار شد.در این مراسم که با حضور 2 هزار نفر و در حیاط آرامگاه وی برگزار شد، تعدادی از حامیان و طرفداران وی به ایراد سخن پرداختند.