• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 14 اسفند 1398
کد مطلب : 96520
+
-

چطور از ابتلا به کرونا در سفر پیشگیری کنیم؟

توصیه پزشکان این است که حتی‌الامکان برنامه‌های سفر خودتان را به تعویق بیندازید. اما اگر به هردلیلی به مسافرتی اجباری رفتید بهتر است توصیه‌های زیر را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و پیشگیری از این بیماری به‌کار ببرید:
  نخستین و مهم‌ترین توصیه بهداشتی این است که دست‌ها را مرتب با آب و صابون بشویید و ضدعفونی کنید. اگر به مواد شوینده دسترسی ندارید یا از بهداشتی بودن مواد شوینده بین جاده‌ای اطمینان ندارید حتما آنها را با ژل ضدعفونی‌کننده یا الکل، دستتان را ضدعفونی کنید. پد الکلی، ژل ضدعفونی‌کننده و دستمال مرطوب از  ملزومات سفر است. پس یادتان نرود که حتما آنها رابا خودتان به همراه داشته باشید.

  سعی کنید در مکان‌های عمومی و شلوغ تردد نکنید. فاصله خودتان را با دیگران حفظ کنید و اگر دیدید‌ کسی به علائم سرماخوردگی یا کرونا مبتلا بود حتما حداقل یک متر از او فاصله بگیرید.
  به اشیای مشکوکی که در مکان‌های عمومی وجود دارد دست نزنید. میله اتوبوس، صندلی وسایل نقلیه عمومی، در و دیوار و هرچیزی که احتمال می‌دهید پتانسیل آلودگی داشته باشد جزو این فهرست به‌حساب می‌آید.
  اشیاء و وسایل خودروی شخصی‌تان را هم روزی چندبار ضدعفونی و استریل کنید. سعی کنید دستکش یک‌بار مصرف همراهتان باشد تا در مواقع لازم از آن استفاده کنید.
   یک توصیه مهم! همراه خودتان موادغذایی خشک و غذای خانگی   داشته باشید تا مجبور نشوید برای غذاخوردن در رستوران‌های بین‌راهی توقف کنید. اگر مجبور شدید که به هر دلیلی از رستوران‌های بین راهی غذا تهیه کنید، حتما از سلامت و پاکیزگی رستوران مطمئن شوید.
   به هیچ وجه وقتی دستتان ضدعفونی نشده است، آن را به چشم‌ها، دهان یا بینی‌تان نزنید.
   انتقال اصلی ویروس کرونا از راه مخاط‌های داخلی بدن و قطرات تنفسی ممکن است. پس اگر سرفه یا عطسه می‌کنید، قسمت داخلی آرنجتان را جلوی دهانتان بگیرید و حتما از کسانی که سرفه یا عطسه می‌کنند، فاصله بگیرید.
  به حیوانات دست نزنید. چه اهلی و چه وحشی.
   فرآورده‌های گوشتی و تخم‌مرغ را خوب و کامل بپزید. سعی کنید مواد غذایی مورد نیازتان را از فروشگاه‌های معتبر و مورد اطمینان تهیه کنید.
  حتما آب آشامیدنی تصفیه شده همراه خودتان داشته باشید و یا از آب‌های آشامیدنی پلمب شده استفاده کنید.
   میوه‌ها و سبزی‌ها را به خوبی ضدعفونی کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید