07
دو شنبه 12 مهر 1400
شماره 8330
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
پس از 2‌ماه از تشکیل دولت سیزدهم، سرانجام معاون جدید رئیس‌جمهوری در سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور انتخاب شد. تأخیر در اعلام رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، شائبه تبدیل شدن این نهاد حاکمیتی به وزارتخانه را شدت بخشیده بود. به‌خصوص که 28نماینده مجلس در این مدت، دوباره طرح وزارت محیط‌زیست را به جریان انداختند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از دستگیری ۴۸۹ متخلف زیست‌محیطی در شش ماهه اول امسال در این استان خبر داد.
میزان صید غیرمجاز آبزیان63درصد، شکار غیرمجاز پرندگان 24درصد و شکار غیرمجاز پستانداران 12درصد کاهش داشته است

کاهش تخلفات محیط‌زیستی

معاون جانشین یگان حفاظت محیط‌زیست: کاهش تخلفات در حوزه محیط‌زیست به‌دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت ترددهای بین‌استانی بود
محیط زیست
درست زمانی که کرونا در کشور جولان می‌‌داد، تعدادی از متخلفان حوزه شکار و محیط‌زیست برای مدت کوتاه و یک‌ساله دست از شکار کشیدند و اجازه حیات به محیط‌زیست دادند. حالا براساس آمار تخلفات در حوزه شکار و صید و ایجاد آلودگی سازمان حفاظت محیط‌زیست، سال‌99 نسبت به سال‌98 با روند کاهشی تخلفات در حوزه محیط‌زیست مواجه شدیم. ولی در 5ماهه اول سال‌1400 و تغییر رویه‌ها و رویکرد‌ها، منحنی شیب تخلفات محیط‌زیستی به میزان 2درصد بالاتر رفت. فصل شکار البته اواخر پاییز و زمستان شروع می‌شود و انتظار می‌رود که منحنی تخلفات در حوزه شکار و جرایم محیط‌زیستی با ورود به نیمه دوم سال بالاتر رود.

آغاز ترافیک سنگین‌جاده‌های شمالی

اعلام آماده‌باش کامل در گیلان و مازندران برای مدیریت مسافران ورودی در تعطیلات پیش‌رو
70درصد از کارکنان هتل‌های ایران به اعلام جامعه هتلداران ایران واکسینه شده‌اند تا بدین‌ترتیب یکی از امن‌ترین اقامت‌های دوران کرونایی ایران در تعطیلات پیش رو برای گردشگران و مسافرانی که با تدابیر بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم به سفر دارند، رقم بخورد.
بارش شدید و کاهش دما در چند روز آینده
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه کم‌فشار حاره‌ای به کشور، از بارندگی شدید طی امروز در جنوب شرق کشور و کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها خبر داد.