• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142239
+
-

آغاز ترافیک سنگین‌جاده‌های شمالی

اعلام آماده‌باش کامل در گیلان و مازندران برای مدیریت مسافران ورودی در تعطیلات پیش‌رو

 70درصد از کارکنان هتل‌های ایران به اعلام جامعه هتلداران ایران واکسینه شده‌اند تا بدین‌ترتیب یکی از امن‌ترین اقامت‌های دوران کرونایی ایران در تعطیلات پیش رو برای گردشگران و مسافرانی که با تدابیر بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم به سفر دارند، رقم بخورد.
هتل‌های کشور همچنین تخفیف‌های خود را برای اقامت گردشگران اعمال کرده‌اند، اما نرخ تورهای داخلی گردشگری در کشور همچنان بالاست و دلیل آن نیز قیمت بالای هزینه حمل‌ونقل در ایران است.
بررسی همشهری از بازار سفرهای داخلی در تعطیلات پیش رو مشخص می‌کند هزینه سفر در قالب تور‌های هوایی به مقصد کیش از یک میلیون و 500 هزار تومان تا 3میلیون تومان برای هر نفر قیمت خورده است. تورهای سفر به قشم نیز از 2تا 3میلیون تومان برای هر نفر تعیین نرخ شده است. سفر به مشهد در قالب تور در تعطیلات پیش رو از
حدود یک میلیون تومان تا بیش از 2 میلیون تومان هزینه دارد و در این شرایط به‌نظر می‌رسد حجم سفرهای زمینی ایرانی‌ها در تعطیلات
پیش رو افزایش چشمگیری نسبت به گذشته داشته باشد.
اگرچه مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا به همشهری خبر داده‌اند که محدودیت سفرهای خودرویی در شهرهای قرمز و نارنجی بر قرار است و جرایم راهنمایی و رانندگی نیز برای مسافران شهرهای قرمز و نارنجی به قوت خود پابرجاست، اما بیشتر نقاط کشور به رنگ زرد و البته کمتر به رنگ آبی بازگشته‌اند و با عبور از پیک پنجم کرونا به‌نظر می‌رسد مسافران جاده‌ای ایران در تعطیلات این هفته همچنان رکورددار سفر خارج از تورهای گردشگری
 در کشور باشند. پیگیری‌های همشهری از ادارات راه در شهرهای شمالی بیانگر آن است که جاده‌های شمالی ایران پیش بینی می شود از امروز تا پایان هفته با ترافیک سنگین مواجه شود و کارکنان ادارات راهداری نیز از امروز تا پایان هفته و روز شنبه در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.
اداره مدیریت و اطلاعات راه‌های استان مازندران به همشهری اعلام کرده است که از صبح امروز سفرهای خودرویی به مازندران آغاز می‌شود و جاده‌های منتهی به این استان با ترافیک مواجه خواهند شد؛ به همین دلیل نیز تمامی پرسنل و کارکنان اداره راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای استان مازندران در آماده باش کامل به ‌سرمی‌برند و این وضعیت تا روز شنبه که به خروج مسافران از مازندران می‌انجامد، برقرار است.
از استان گیلان نیز خبر می‌رسد که بخش زیادی از مسافرانی که در
2 هفته اخیر به گیلان سفر کرده‌اند در این استان رسوب کرده و ماندگار شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این هفته نیز با ورود مسافران جدید به استان گیلان حجم مسافران غیربومی این استان افزایش بیشتری داشته باشد.
برهمین اساس اداره مدیریت و اطلاعات راه‌های استان گیلان به همشهری خبر داده است که استان گیلان در هفته گذشته روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت و بخشی از مسافرانی که در 2 هفته اخیر به این استان سفر کرده‌اند هنوز از گیلان بازنگشته و پیش‌بینی می‌شود مسافران رسوب شده در گیلان تا پایان این هفته نیز در گیلان بمانند.
براساس آنچه مسئولان اداره اطلاعات و مدیریت راه‌های استان گیلان به همشهری گفته‌اند، خودروهای با پلاک‌های غیربومی در این استان در حجم زیاد نسبت به 3 هفته قبل مشاهده می‌شوند. براساس این اخبار، پیش‌بینی می‌شود جاده‌های منتهی به استان گیلان نیز از امروز با ترافیک بالا مواجه شود و ازدحام مسافران در گیلان هم تا جمعه شب و روز شنبه ادامه داشته باشد. براساس اطلاعات مرکز مدیریت و اطلاعات راه‌های استان گیلان، در 2هفته اخیر حجم ورود مسافران خودرویی به استان گیلان نسبت به هفته‌های گذشته دوبرابر شده است و این هفته نیز تمامی پرسنل اداره راه استان گیلان برای مدیریت حجم خودروهای ورودی به این استان در آماده باش کامل به‌سر می‌برند.
پیش‌بینی افزایش سفرهای خودرویی خارج از چرخه گردشگری به شهرهای شمالی کشور در شرایطی صورت می‌گیرد که استان‌های مازندران و گلستان و بخشی از استان گیلان همچون بسیاری دیگر از شهرهای کشور در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و فرصت سفر کم‌خطر درصورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای مسافران ایجاد کرده‌اند.
فعالان صنعت گردشگری اما معتقدند بهتر است سفرهای جاده‌ای و با خودروی شخصی در قالب تورهای گردشگری تعریف شود تا هم امنیت سلامت گردشگران و مسافران در سفرهای ایمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در اقامتگاه‌های رسمی کنترل شده و در نظارت وزارت بهداشت تأمین شود و هم مسافران بتوانند بهره بیشتری از سفرهای خود ببرند. اما نگاهی به قیمت تورهای گردشگری و هزینه حمل‌ونقل نشان می‌دهد که سفر در قالب تور برای گردشگران و مسافران بیش از سفرهای شخصی هزینه‌بر است و شاید به همین دلیل است که مسافران علاقه‌ای به سفر با تورهای گردشگری نشان نمی‌دهند و جاده‌های شمالی را به خط ترافیکی طولانی تبدیل می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید