05
دو شنبه 12 مهر 1400
شماره 8330
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
قیمت هر لیتر روغن زیتون با افزایش ۳۰درصدی، در نیمه اول امسال از ۲۵۰هزار تومان فراتر رفت. به گزارش همشهری، بررسی قیمت انواع روغن‌های زیتون ایرانی و خارجی موجود در سوپرمارکت‌های تهران نشان می‌دهد که این روغن گرانقیمت طی 5‌ماه گذشته، بین ۱۸ تا ۳۰درصد در برندهای مختلف افزایش یافته و از۲۰۰هزار تومان به ۲۵۰هزار تومان رسیده است. روغن زیتون نیم‌ لیتری تصفیه شده برند سی سام، با1۹ درصد افزایش قیمت نسبت به اردیبهشت امسال، از ۱۳۴هزار تومان طی روزهای اخیر به۱۶۰هزار تومان رسیده است. روغن زیتون یک لیتری میلانو هم از ۲۴۵هزار تومان به ۲۹۰هزار تومان افزایش قیمت داشته که ۱۸درصد رشد نشان می‌دهد. برندهای خارجی قیمت‌های بالاتر از لیتری ۳۰۰هزار تومان هم دارند اما قیمت ۶۵هزار تومانی هر شیشه ۲۵۰میلی‌لیتری روغن زیتون فامیلا نشان می‌دهد که تولیدات ایرانی هم قیمت چندان پایین‌تری ندارند. رشد نزدیک به ۳۰درصدی قیمت روغن زیتون و دیگر محصولات فرآوری شده زیتون در سوپرمارکت‌ها درحالی است که تولید سال گذشته زیتون کشور، نسبتا مطلوب بوده‌است.
رضا شیوا در پاسخ به همشهری اعلام کرد

پرونده بازار لوازم خانگی روی میز شورای رقابت

بازار
رئیس شورای رقابت از ضرورت تعیین ضوابط و دستورالعمل قیمت‌گذاری برخی لوازم خانگی انحصاری در دور بعدی فعالیت این شورا خبر داد.

رشد 70 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو

آمارها نشان می‌دهد، میانگین قیمت خودروهای داخلی تحویل کارخانه، در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 70درصد گران‌تر شده است؛ این موضوع به رشد 130درصدی درآمد ناخالص خودروسازان منجر شده است. با این حال با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، این شرکت‌ها همچنان زیان‌ده هستند.
حباب 14هزار تومانی قیمت مرغ خالی می‌شود
حباب 14هزار تومانی قیمت مرغ خالی می‌شود
رئیس هیأت‌مدیره شرکت مادرتخصصی توسعه صنعت طیور در گفت‌وگو با همشهری: خنک‌تر شدن هوا و رشد عرضه ماهانه مرغ و افت تقاضا، ناشی از رشد تورم و تغییر اولویت‌های مصرف در مهر و آبان عامل کاهش اخیر قیمت مرغ است
افت نسبی تقاضا و بهبود شرایط تولید و عرضه مرغ زمینه کاهش قیمت خرده‌فروشی هر کیلوگرم از این ماده پروتئینی را به 30تا 32هزار تومان فراهم کرده است. همزمان این روزها مصرف‌کنندگان شاهد سیر صعودی قیمت هر شانه تخم‌مرغ تا 65هزار تومان هستند. فعالان صنفی تثبیت شرایط تامین نهاده‌های تولید و رشد تولید در فصول سرد سال را زمینه رشد عرضه و واقعی شدن قیمت مرغ می‌دانند و تأکید می‌کنند تغییر رفتار مصرف‌کنندگان برای تعیین اولویت‌های سبد خانوار به خرید مایحتاج تحصیل دانش‌آموزان در مهر‌ماه و تداوم سیر صعودی نرخ تورم از عوامل مؤثر در افت تقاضای خرید این ماده پروتئینی بوده است. با برومند چهارآیین، رئیس هیأت‌مدیره شرکت مادرتخصصی توسعه صنعت طیور کشور گفت‌وگو کرده‌ایم.