7
شنبه 27 بهمن 1397
شماره 7603
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بودجه شهرداری؛ حرف تا عمل

یادداشت
از زمانی که پیروز حناچی سکان هدایت شهرداری تهران را به‌عهده گرفت، موج مثبتی در بین طرفداران محیط‌زیست و کسانی که منتقد مدیریت خودرومحور و بتن‌محور شهرداری بودند، ایجاد شد.
ویژه
مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گردوغبار از تهیه سند ملی مقابله با گردوغبار و نهایی شدن مطالعات منشأیابی داخلی فرسایش بادی، توفان ماسه و گردوغبار خبر داد و گفت: سال ‌آینده استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در اولویت مقابله با گردوغبار قرار می‌گیرند.
خبر‌های کوتاه
دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان آخرین وضعیت تولید‌مثل 3یوزپلنگ نگهداری‌شده در پردیسان را تشریح کرد و از انجام احتمالی عمل لقاح یوزها در اواخر تعطیلات نوروز خبر داد.

اختصاص 850میلیارد تومان به سفرهای قسطی

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی به بالا بودن نرخ سود 18درصدی وام سفر اعتراض کرد
گردشگری
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به همشهری گفته بود که سفرهای قسطی در کشور بلافاصله پس از نوروز آغاز می‌شود و آژانس‌های گردشگری هزینه صفر تا صد سفر گردشگران داخلی را پرداخت می‌کنند و گردشگران می‌توانند بدون سود، اقساط وام سفر را به آژانس‌ها یا بانک‌های عامل پرداخت کنند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در خصوص طرح انتقال آب دریای خزر گفت: تاکنون درخواستی از وزارت نیرو برای انتقال آب خزر نداشته‌ایم اما این موضوع با رعایت ضوابط زیست‌محیطی اشکالی ندارد، چون آب آشامیدنی و صنعتی کشور باید تأمین شود.