02
چهار شنبه 11 اسفند 1400
شماره 8451
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انتظار کارآمدی از دولت مردمی

دولت
رئیس‌جمهور روز دوشنبه برای شرکت در جلسه استانداران به وزارت کشور رفت و مطالبات دولت از آنها را به‌عنوان «عالی‌ترین مقام اجرایی در استان‌ها» که «مورد اعتماد و امانتدار همه نظام» هستند، مطرح کرد.
ویژه
93درصد معاونان استانداران کشور منصوب شده‌اند.
دیپلماسی
دور هشتم مذاکرات کمیسیون مشترک برجام درحالی این روزها همچنان در وین ادامه دارد که با وجود اذعان همه طرف‌ها به نزدیک‌شدن گفت‌‌وگوها به خط پایان، طرف غربی و به‌ویژه آمریکا با وجود آماده‌شدن متن پیش‌‌نویس توافق، همچنان از اتخاذ تصمیم سیاسی درباره 3موضوع اصلی باقیمانده طفره می‌رود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی به مناسبت عید سعید مبعث:

ریشه بحران اوکراین، آمریکاست

رهبری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز سه‌شنبه در سخنانی به مناسبت خجسته عید مبعث، مهم‌ترین هدیه اسلام و بعثت به بشریت را دعوت به «تفکر و عقلانیت» و «تزکیه و مفاهیم اخلاقی» برای مقابله با جاهلیت دانستند و با اشاره به شکل‌‌گیری جاهلیت مدرن در غرب به‌صورت سازمان‌یافته و با ابعاد گسترده‌تر، تأکید کردند: امروز مظهر واضح و کامل جاهلیت مدرن، رژیم مافیایی آمریکا‌ست که اساسا یک رژیم بحران‌ساز و بحران‌زیست است.

بررسی توافقنامه احتمالی در مجلس الزامی نیست

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در واکنش به اینکه در صورت دستیابی به توافق برای احیای برجام، آیا متن این توافقنامه در مجلس بررسی می‌شود، گفت: به لحاظ حقوقی هیچ الزامی جهت بررسی و تصویب توافق احتمالی برای احیای برجام وجود ندارد.
توسعه روابط راهبردی تهران - دمشق
رفت‌وآمدهای دیپلماتیک اخیر میان تهران و دمشق نشان می‌دهد 2 کشور عزم خود را برای توسعه روابط راهبردی جزم کرده‌اند و می‌کوشند علاوه‌بر گسترش مناسبات سیاسی، موانع موجود درمسیر گسترش همکاری اقتصادی دوجانبه را نیز رفع کنند.