07
چهار شنبه 11 اسفند 1400
شماره 8451
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

غرب به‌دنبال تبدیل اوکراین به باتلاق روسیه است

گفت‌وگو با رحمان قهرمان‌پور، درباره سرنوشت جنگ اوکراین
گفت‌و‌گو
حمله گسترده روسیه به اوکراین، شوک بزرگی برای جامعه بین‌المللی بود. طی هفته‌های اخیر تصور می‌شد اگر روسیه حمله‌ای به اوکراین داشته باشد، یک حمله محدود و صرفا برای تصرف مناطق غرب این کشور، موسوم به منطقه دونباس خواهد بود.
خبر
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز طی سخنانی به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت سیدعباس الموسوی با اشاره به بحران اوکراین گفت: در برخورد با کشورهای مختلف جهان استانداردهای دوگانه‌ای وجود دارد.

روزهای سرنوشت‌ساز جنگ اوکراین

بررسی 4سناریوی پیش‌ روی مسکو و کی‌یف همزمان با ادامه درگیری‌ها
گزارش 1
بحران اوکراین که اکنون به جنگی تمام‌عیار تبدیل شده، روزهای سرنوشت‌ساز خود را سپری می‌کند. ستون 60کیلومتری زرهی و مکانیزه ارتش روسیه پشت دیوارهای کی‌یف به صف شده‌اند.
جنگ اوکراین، هسته‌ای می‌شود؟

جنگ اوکراین، هسته‌ای می‌شود؟

افزایش سطح آمادگی نیروهای هسته‌ای روسیه، همزمان با بن‌بست در میدان نبرد برای شکست اوکراین به گمانه‌زنی‌ها درباره انجام یک حمله محدود هسته‌ای دامن زده است
دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به نیروهای بازدارنده هسته‌ای این کشور برای آماده‌باش ویژه، همزمان با طولانی شدن حمله نظامی گسترده به اوکراین، بسیاری را نگران یک حمله هسته‌ای کرده است.
تشدید نبرد، ‌در پی اتمام مذاکرات
روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، همچون دیگر روزنامه‌های غربی، گزارش یک خود را به جنگ اوکراین اختصاص داده و به تشدید نبرد در پی پایان مذاکرات پرداخته است.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
روز 29فوریه [روز امضای توافق دوحه میان طالبان و آمریکا] در تاریخ افغانستان به‌عنوان روز پایان اشغالگری و شکست جهان و آمریکا ثبت شده است.