• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 11 اسفند 1400
کد مطلب : 155347
+
-

توسعه روابط راهبردی تهران - دمشق

رفت‌وآمدهای دیپلماتیک اخیر میان تهران و دمشق نشان می‌دهد 2 کشور عزم خود را برای توسعه روابط راهبردی جزم کرده‌اند و می‌کوشند علاوه‌بر گسترش مناسبات سیاسی، موانع موجود درمسیر گسترش همکاری اقتصادی دوجانبه را نیز رفع کنند.
به‌گزارش همشهری، برهمین اساس هم بود که در روزهای اخیر رئیس دفتر امنیت‌ملی سوریه به تهران آمد و با مقام‌های کشورمان گفت‌وگو کرد و مشاور ارشد وزیر امورخارجه در امور ویژه سیاسی نیز در سفر به دمشق، با رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه این کشور دیدار کرد. سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار سرلشکر علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه بر اهمیت همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه تأکید کرد و گفت: موانع موجود برای گسترش مناسبات اقتصادی باید رفع شود و درنهایت روابط راهبردی کنونی دوطرف توسعه یابد. مملوک نیز دراین دیدار با ابلاغ سلام گرم بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور به ملت و دولت ایران، گفت: هیچ‌گاه حمایت ایران از سوریه را در مقابله با تروریست‌ها فراموش نمی‌کنیم.
علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امورخارجه کشورمان نیز در سفر به دمشق، پیرامون توسعه همکاری‌های دوجانبه، آخرین تحولات سوریه، تحولات اوکراین، استمرار گفت‌وگوهای آستانه و کمیته قانون‌اساسی با رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه سوریه بحث و تبادل‌نظر کرد. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هم در این دیدار با اشاره به تحولات سریع منطقه و جهان و همچنین روابط راهبردی میان ایران و سوریه، بر ضرورت استمرار رایزنی‌های میان 2 کشور، به‌ویژه در نقاط عطف تحولات منطقه، تأکید کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید