• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 11 اسفند 1400
کد مطلب : 155345
+
-

رئیسی خطاب به استانداران تصریح کرد

انتظار کارآمدی از دولت مردمی

دولت
انتظار کارآمدی از دولت مردمی

رئیس‌جمهور روز دوشنبه برای شرکت در جلسه استانداران به وزارت کشور رفت و مطالبات دولت از آنها را به‌عنوان «عالی‌ترین مقام اجرایی در استان‌ها» که «مورد اعتماد و امانتدار همه نظام» هستند، مطرح کرد. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در این جلسه با تأکید بر اینکه دولت مردمی بنا دارد حتما تحول‌گرا باشد و این تحول از نگاهی برمی‌آید که تحول‌خواه باشد، به استانداران گفت: تحول‌گرایی دولت نشان می‌دهد که استفاده از نیروهای تحول‌خواه یک ضرورت است. امروز با رویکرد و اقدام عادی نمی‌توان مشکلات را حل کرد و غلبه بر موانع و مشکلات پیش‌رو نیاز به حرکتی جهادی دارد.
سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه مسئولیت اصلی تحقق رشد ۸درصدی اقتصاد در وهله اول بر عهده شما استانداران است، گفت: امروز به لطف خدا همه بخش‌های کشور با یکدیگر هماهنگ و همراه هستند و باید از این نعمت برای باز کردن گره‌های زندگی مردم به نحو احسن بهره بگیریم.
رئیسی همچنین در این دیدار تغییر رویکرد مدیریتی در کشور با منطق کارآمدی را از دیگر انتظارات مهم از دولت مردمی عنوان کرد و گفت:‌ در انتصابات جدید و یا تثبیت مدیریت‌ها با همه کسانی که فکر می‌کنید نظر آنها به شما کمک خواهد کرد، مشورت کنید اما در نهایت مسئولیت شرعی و قانونی تغییر رویکرد مدیریتی دستگاه‌های اجرایی برعهده شماست و باید با لحاظ مشورت‌ها، خودتان تصمیم‌گیری کنید و به هیچ وجه تحت‌تأثیر یا فشار دیگران، مدیری را تغییر ندهید یا تثبیت نکنید.
رئیس دولت سیزدهم خطاب به استانداران تأکید کرد: مردم باید احساس کنند که نظام اداره کشور کارآمد است و این احساس با حرف و بخشنامه ایجاد نمی‌شود بلکه نیاز به اقدام و عمل دارد.
رئیسی مبارزه با کرونا و رسیدگی به معیشت مردم را اولویت‌های امروز کشور برشمرد و گفت: اگر به مسئله یا مشکلی در زمینه معیشت مردم برخوردید سریعا برای رفع آن اقدام کنید و حتی اجازه ندهید ساعتی تعلل اتفاق بیفتد. منتظر آن نمانید که لزوما از مرکز اقدامی انجام شود و حل و فصل مشکل را از استان محل خدمت خود آغاز کنید. اجازه ندهید حقوق هیچ کارگری حتی برای یک روز با تأخیر پرداخت شود. به‌خصوص در آستانه عید نظارت دقیق داشته باشید تا حقوق حقوق‌بگیران سر موقع پرداخت شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت مردمی بنا دارد حتما صادق‌الوعد باشد و در عمل به وعده‌های خود به‌هیچ‌وجه کوتاهی نکند، گفت: در اجرای برنامه‌ها و تصمیمات دولت نهایت تلاش خود را به‌کار بگیرید و هر جا هم مانع یا مشکلی پیش آمد صادقانه آن را با مردم در میان بگذارید تا اعتماد مردم به صادق‌الوعد بودن دولت دچار خلل نشود. او از استانداران خواست به نیروهای بومی بیشتر بها دهند.

با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری مخالفیم
رئیس‌جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیأت دولت با اشاره به تحولات اوکراین و حمله روسیه به این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول اساسی سیاست خارجی خود، با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری، مخالف است و از حق تعیین سرنوشت همه ملت‌ها حمایت می‌کند. سیدابراهیم رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چندین دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است. حفاظت از جان و مال شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه باید مورد اهتمام جدی همه طرف‌ها قرار گیرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید