• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 15 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99823
+
-

ازدواج برخط!

خدمات مختلفی این روزها در سراسر جهان به شکل آنلاین ارائه می‌شود تا مردم از در خانه ماندن خسته نشوند و سالم بمانند

ازدواج برخط!

لیلا آسایش_روزنامه نگار
رقابت در به روز بودن است. این روزها که کرونا همه جهان را خانه‌نشین و همه کشورها را دچار رخوتی عمیق و گسترده کرده است، ارائه خدمات آنلاین تنها دریچه روشن به اقتصاد و رفع نیاز خانه‌نشینان است. دولت‌ها و صاحبان قدرت در سراسر دنیا در تلاش‌اند که رفت‌وآمدهای غیرضروری افراد را مدیریت کنند و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و گروه اصناف می‌خواهند کسب و کار خود را زنده نگه‌داشته یا مسئولیت‌های اجتماعی خود را ایفا کنند. در این میان اما برخی خدماتی که به شکل آنلاین در برخی کشورها یا شهرها  ارائه شده، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و بازتاب‌های زیادی به‌دنبال داشته است. همچنین حجم خدمات آنلاین در برخی کشورها به فراخور جمعیت و زیرساخت‌های موجود و در اختیار آن کشور، افزایش یافته است. برای مثال در برزیل، حجم خدمات ارائه شده آنلاین در مدت زمان یک ماه، دو برابر شده است.

صدا میاد؟ بله!
یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌های این روزها شکل‌گیری ازدواج آنلاین است؛ اتفاقی که به‌نظر می‌رسد در برخی از کشورهای دنیا مورد اقبال مواجه شده است. برای مثال دولت امارات متحده عربی برای تسهیل ازدواج در دوره‌ای که محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا برقرار است، خدمات ازدواج آنلاین راه انداخته است. وزارت دادگستری امارات اعلام کرد که از ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) زوج‌هایی که قصد ازدواج در دوران کرونا را دارند، می‌توانند در سایتی که برای ثبت عقد به‌صورت مجازی ایجاد شده ثبت‌نام و تاریخی را برای عقد خود مشخص کنند. گفتنی است در روز ازدواج، عاقد به‌صورت تماس ویدئویی با عروس و داماد و والدین و شاهدان در تماس خواهد بود و بعد از خواندن خطبه نکاح و اعلام رضایت طرفین، عقد را از راه دور تأیید می‌کند. عقدنامه از راه دور امضا می‌شود و برای ثبت به مراجع مربوط فرستاده می‌شود. بعد از آن عروس و داماد خبر ثبت رسمی ازدواج خود را با پیامک دریافت می‌کنند. این روند عجیب و البته فکرشده مختص به امارات نیست. ازدواج آنلاین مدتی است که در نیویورک نیز کلید خورده است. به‌تازگی قوانینی در نیویورک وضع شده که براساس آن، الزام حضور زوج‌ها در دفاتر، کلیساها و... برای ازدواج برداشته شده است.

آرایشگاه‌های مجازی 
‌آرایشگاه رفتن در این روزها، یکی از پر‌ریسک‌ترین امور روتینی است که خیلی‌ها هنوز جرأت انجام آن را پیدا نکرده‌اند. برخی آرایشگرها در سراسر جهان اما کسب و کار خود را اگرچه تعطیل کرده و دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند اما مسئولیت‌های اجتماعی خود را فراموش نکرده‌اند. رجینا یکی از مجموعه آرایشگاه‌هایی است که این روزها آموزش اصلاح و کوتاهی مو را به شکل اینترنتی در آمریکا و از طریق تلویزیون‌های رسمی در اختیار مردم می‌گذارد و از آنها می‌خواهد در خانه بمانند.

جشن‌های موبایلی 
اینطور که کرونا همه جهان را نشانه گرفته ، حالا حالاها نه خبری از جشن و عروسی و تولد است...نه امکانی برای برگزاری یک دورهمی ساده. نیویورک‌تایمز نوشته است: این روزها جشن‌های تولد بسیاری از افراد که از مدت‌ها قبل برای آن برنامه ریخته بودند کنسل شده است. این رسانه به این افراد پیشنهاد داده است با همه کسانی که می‌خواستید در تولدتان شرکت کنند یک ویدئو کال گروهی برگزار کنید. کیک و شمع را آماده کنید و از آنها بخواهید برای شما آواز تولدت مبارک بخوانند و شمع‌ها را فوت کنید و بعد از مهمان‌های مجازی‌تان بخواهید با شما برقصند!  ایندیا تودی هم خبر رونمایی از 5اپلیکیشن برای برگزاری جشن‌ها در ایام کرونا را اعلام کرده است. این رسانه نوشته که در روزهای کرونایی با استفاده از این 5اپلیکیشن می‌توانید جشن‌هایتان را به شکل مجازی برگزار کرده و ارتباطات اجتماعی خود را با حفظ سلامتی خود از سر بگیرید. با استفاده از این اپ‌ها همچنین می‌توانید همزمان با دوستان خود به تماشای یک فیلم مشترک بنشینید و آن را کنار هم نقد کنید و درباره‌ بخش‌های محبوب‌تان گپ بزنید.

آنلاین درددل کنید!
یکی دیگر از خدماتی که این روزها در بیشتر کشورها، حتی ایران، به شکل آنلاین ارائه می‌شود و ضروری به‌نظر می‌رسد، مشاوره آنلاین است. خانه‌نشینی که صبر و طاقت افراد را کم کرده و تنش‌های درون خانواده‌ها را افزایش داده نیاز  به درمانگر را هم بالا برده. «پرنتس پلیس» یکی از مجموعه‌های حرفه‌ای در ارائه خدمات روانشناسی به شکل غیرحضوری و آنلاین است. این مجموعه خطوطی ویژه برای ایام کرونایی کنار گذاشته و شماره‌هایی در اختیار افراد قرار داده تا از سراسر جهان به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و چالش‌های ذهنی و روحی خود در این روزها بپردازند. این مجموعه حتی برای کسانی که علاقه‌ای به حرف زدن با تراپیست ندارند پیشنهاد داده که می‌توانید صرفا با نیروهای پرنس پلیس درددل کنید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید