• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 15 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99813
+
-

کافه مجلس

  میرسلیم مدعی ریاست
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در توییتی رسما اعلام کرد که این حزب به‌دنبال ریاست میرسلیم در مجلس است. بادامچیان نوشت: «آقای مهندس سیدمصطفی میرسلیم پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی برای ریاست ‎مجلس یازدهم است. حزب موتلفه اسلامی در جمع‌بندی به این نتیجه رسیده که گزینه اصلح و ارجح، برای ریاست مجلس یازدهم آقای مهندس ‎سیدمصطفی میرسلیم است.»

  مجلس یازدهم 2فراکسیون خواهد داشت
سمیه محمودی، منتخب مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه شهرضا، درباره آرایش سیاسی این مجلس، گفت:‌ مجلس یازدهم 2فراکسیون خواهد داشت که یکی از آنها را مستقلان و دیگری را اصولگرایان تشکیل خواهند داد اما شکل‌گیری این مدل به توافق بر سر ریاست مجلس بستگی دارد؛ چراکه اگر نمایندگان بخواهند به‌صورت گروه گروه و جداگانه عمل کنند و توافقی شکل نگیرد، فضای مجلس متفاوت‌تر خواهد شد اما به‌دلیل اینکه تعداد نمایندگان مستقل حدود 60-50 نفر است، حتما فراکسیون مستقلان شکل خواهد گرفت. (ایلنا)

  اخطار درباره عملکرد مداحان
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری شفاهی با اشاره به حواشی روضه‌ای که محمود کریمی اخیرا خوانده و از صدا و سیما پخش شده است، گفت: صدا و سیما نباید هر موضوع موهنی را به نام مداحی و روضه‌خوانی از تلویزیون پخش کند کما اینکه به تازگی در یکی از مداحی‌ها اتهام قماربازی را به امام‌حسین(ع) وارد ساختند؛ بنابراین از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم که بر عملکرد مداحان نظارت کنند. (خبرآنلاین)

  جلسه مجلس برای دانشمند بازداشت شده ایرانی
حسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به وضعیت سیروس عسگری، دانشمند ایرانی بازدداشت شده در آمریکا، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز جلسه‌ای برای بررسی وضعیت سیروس عسگری برگزار می‌کند. این جلسه با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های خارجه و اطلاعات خواهد بود. (خبرآنلاین)

  خودتان را ارزان نفروشید
سیدمحمد ابطحی، نماینده اصولگرای مردم خمینی‌شهر در مجلس دیروز در نطق میان دستور خود در توصیه‌ای به منتخبان مجلس یازدهم، گفت: به منتخبان مجلس یازدهم تبریک می‌گویم. اگر می‌خواهید مجلس شورای اسلامی را در رأس امور قرار دهید، جیبتان را ببندید تا بتوانید دهنتان را باز کنید، نظارت کارآمد داشته باشید و خودتان را ارزان نفروشید. او همچنین گفت: وزیر علوم درباره مدارک جعلی و مؤسسات غیرمجاز چه می‌کند. نماینده منتخب یکی از شهرهای استان مرکزی در مؤسسه‌ای درس خوانده که ۴۰۰۰نفر فارغ‌التحصیل داشته و ۴۰۰۰نفر دیگر اکنون در حال تحصیل هستند. وزیر کشور باید از طریق هیأت‌های اجرایی از وزارت علوم استعلام می‌گرفتند، آیا وزارت علوم پاسخ داد؟ وزارت علوم و وزارت کشور باید پاسخگو باشند.

  31اردیبهشت، آخرین جلسه مجلس دهم
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت که براساس تصمیم هیأت‌رئیسه مجلس تا ۳۱اردیبهشت جلسه علنی دارد و طرح‌های دوفوریتی و جدید پذیرفته نخواهد شد. اسدالله عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: طرح‌ها و لوایح اعاده شده از شورای نگهبان در مدت باقیمانده از مجلس دهم بررسی می‌شود و براساس تصمیم هیأت‌رئیسه طرح‌های دوفوریتی و جدید پذیرفته نمی‌شود. عباسی با اشاره به برگزاری اختتامیه مجلس دهم، گفت: به‌دلیل فرارسیدن عید سعید فطر، مجلس پس از ۳۱اردیبهشت‌ماه جلسه علنی نخواهد داشت. افتتاحیه‌های مجلس جدید هم معمولا هفتم خرداد‌ماه انجام می‌شود.

  افطاری در هتل مجلل لغو شد
پس از آنکه برگزاری یک نشست توسط برخی از منتخبان مجلس یازدهم در یک هتل لاکچری در تهران رسانه‌ای شد، واکنش‌های بسیاری از سوی شخصیت‌های سیاسی و مردم در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت. خبرگزاری فارس نوشت: پیامکی به برخی از منتخبان مجلس یازدهم ارسال شده که حکایت از لغو جلسه جنجالی در روز سه‌شنبه دارد. در این پیامک آمده است: «نظر به اعلام آمادگی اکثریت اعضای محترم فراکسیون زاگرس جهت حضور در جلسه و پیشنهاد همکاران محترم مبنی بر برگزاری جلسه در هفته آینده جهت حضور حداکثری نمایندگان محترمی که در هفته جاری امکان حضور نداشتند، جلسه سه‌شنبه این هفته مورخ9/2/99 کنسل و به هفته آینده موکول گردید». غلامرضا تاجگردن، عبدالرضا مصری  و موسی احمدی بانیان این جلسه هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید