• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 13 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99641
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

مخالفت با تبدیل ستاد گردشگری به سازمان
  محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:
طبق مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری باید لایحه تبدیل ستاد گردشگری به سازمان گردشگری را تا پایان سال۹۸ به شورا تحویل می‌داد و چون آماده نشده، قطعا کم‌کاری کرده است. معاونت فرهنگی طرح پیشنهادی را ارائه داده و موضوع در معاونت برنامه‌ریزی شهری به‌خاطر تغییر ساختار متوقف مانده و به نتیجه نرسیده است. معاونت برنامه‌ریزی شهری با این استدلال که در حال تغییر ساختار کلان شهرداری است هنوز این لایحه را به سرانجام نرسانده است. نگاه معاونت برنامه‌ریزی متفاوت و معتقد است که تبدیل ستاد به سازمان، برای این کار جوابگو نیست و ایده‌های دیگر نظیر ادغام آن با شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی را مطرح می‌کنند. (باشگاه خبرنگاران جوان)

ارتقای گروه شغلی کارگران قراردادی شهرداری تهران
  حامد مظاهریان، معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران:
همزمان با سال جهش تولید و در راستای تجلیل و قدردانی از زحمات بی‌شائبه و فعالیت‌های مؤثر قشر خدوم کارگر شاغل در شهرداری تهران و همچنین رفع دغدغه‌های معیشتی آنان، گروه شغلی کارگران تحت پوشش مؤسسه هادیان‌شهر که در گروه‌های شغلی ۱ تا ۴ مشغول به خدمت هستند، به گروه شغلی۵ افزایش و ارتقا می‌یابد. ضمن اینکه به‌واسطه تقارن روز کار و کارگر با ماه مبارک رمضان کارت‌های هدیه به مبلغ ۲میلیون ریال به همکاران کارگر شاغل در مناطق ۲۲گانه و واحدهای ستادی شهرداری تهران اهدا می‌شود.  (آنا)

مشکلات معیشتی رانندگان بخش خصوصی  اتوبوسرانی
  محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران: 
معضلاتی که ناوگان اتوبوسرانی تهران با آنها روبه‌روست، از زمان ورود ویروس کرونا و کاهش قابل توجه مسافران اتوبوس دوچندان شده است. همچنین ریزش تعداد مسافران باعث شده درآمدهای اتوبوسرانی از محل کرایه دریافتی از مسافران که بخشی از هزینه‌های ناوگان را تامین می‌کرد نیز به حداقل میزان ممکن کاهش یابد. در همه کشورها، دولت‌ها برای تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ناوگان حمل‌ونقل همگانی یارانه پرداخت می‌کنند؛ اما متأسفانه اتوبوسرانی تهران با وجود مسائل و مشکلات حوزه‌های اعتباری و مالی، سال‌ها از کمک‌های دولتی محروم بوده که این محرومیت در شرایط دشوار موجود، فشار مضاعفی را به شرکت واحد تحمیل کرده است. یک‌دهه است که یک دستگاه اتوبوس نیز از جانب دولت به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تحویل نشده است و ادامه روند موجود، خدمات اتوبوسرانی تهران را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین حداقل انتظاری که از دولت می‌رود، این است که در شرایط موجود کمک کند تا چرخ ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بچرخد. (ایلنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید