• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99403
+
-

خبرهای کوتاه/ایران

  نشست روحانی با شرکت‌های فعال در مقابله با کرونا
رئیس‌جمهور روند شتابان درآمدزایی و اشتغال‌زایی پارک‌های علم و فناوری کشور را بسیار ارزنده خواند و اظهارداشت: از سال 92تا امروز 19درصد بر شمار پارک‌های علم و فناوری کشور افزوده شده و همزمان شرکت‌های دانش بنیان فعال در پارک‌های علم و فناوری در سال گذشته موفق به کسب درآمد 13هزار میلیارد تومانی شدند. به گزارش ایسنا، حسن روحانی عصر دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی با روسای پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور رفع عمده نیازهای کشور در بخش‌های درمانی و حفاظتی در موضوع بیماری کرونا را بیانگر قدرت علمی و توان کشور در رسیدن به‌خودکفایی و اقتصاد دانش بنیان کشور دانست. علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری درباره این نشست نوشته بود: ۴۵پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری از سراسر کشور (که بیش از ۱۶۰۰شرکت ‎دانش بنیان را در خود دارند) در نشستی ویدئو کنفرانسی با رئیس‌جمهور حضور دارند؛ ‎روحانی با اعضای تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه مقابله با ‎کرونا گفت‌وگو کرد.

  توکلی: اسنادی را به شورای نگهبان فرستادیم
احمد توکلی، رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت، در واکنش به اینکه برخی از مدعیان ریاست مجلس یازدهم بر سابقه اجرایی خود تأکید دارند درصورتی که در همین سوابق اجرایی مذکور تخلفات فراوانی صورت گرفته است، گفت: چرا تا پیش از این در این مورد صحبت نمی‌کردید و سؤال نمی‌کردید آقای قالیباف پرونده دارد یا نه؟! ما در سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت یک‌بار پرونده‌های شهرداری را بررسی کردیم، نه کسی مانع ما شد و نه کسی از ما حمایت کرد و هر چیزی هم که در آنجا دیدیم صراحتا اعلام کردیم و گفتیم تخلفی صورت گرفته اما در همان زمان هم رسانه‌ها من را همراهی نکردند. به گزار ش برنا، این نماینده ادوار مجلس افزود: بنده مخالف فساد و سوءاستفاده هستم و اینها را بنا به دلایل سیاسی نمی‌گویم، در واگذاری‌های شهرداری جرم و تخلف صورت گرفته است. توکلی با تأکید بر اینکه بررسی در مورد این تخلفات باید پیش از ورود به مجلس صورت می‌گرفت، تصریح کرد: وقتی یک نفر می‌خواهد نماینده مجلس شود، شورای نگهبان صلاحیت آن فرد را بررسی می‌کند بر همین اساس، من نتایج بررسی‌هایی که انجام دادم را در قالب یک نامه به شورای نگهبان ارسال کردم اما شورا سبک و سنگین، نمی‌کند. وقتی که من در آن نامه نوشتم، فاسدند. گفتند برخورد می‌کنیم اما شورای نگهبان هیچ سندی از من نخواست و پیگیری نکرد. در همان ماجرای شهرداری به فساد شخصی نرسیدیم و فقط به این نتیجه رسیدیم که تخلف صورت گرفته است.

  پاسخ نماینده مجلس دهم به منتخب مجلس یازدهم
جهانبخش محبی نیا، نماینده مردم میاندواب و شاهین دژ در واکنش به انتقاد توئیتری میرسلیم از اصلاح‌طلبان با مخاطب قرار دادن او در صفحه توئیترش نوشت: آقای محترم کی حرمت ‎اکثریت را حفظ کرده‌اید که الان توقع رعایت حقوق متقابل را دارید. هنوز هم نگاهتان الیگارشی یا حداقل نگاه آریستوکراسیک است. واقعا دلیل تحقیر انتخابات را نمی‌دانید یا اینکه طبق معمول دیگران نمی‌فهمند و تنها عاقل، شمایید! «‌الله اعلم»، به گزارش خبرآنلاین، میرسلیم پیش از این نوشته بود: «راه صحیح زندگی سیاسی برای اقلیت، پس از شکست فاحش در انتخابات مجلس یازدهم، در تحلیل‌های غلط انداز و تخریب شخصیت‌های اکثریت و ادعای اختلاف و رقابت بین آنها و تحقیر انتخاباتی که خود به‌دلیل ناکارآمدی سرمنشأ نتایج آن بوده‌اند، نیست. توصیه می‌کنم با استفاده از فرصت ‌ماه رمضان، وقت خود را صرف تفکر درباره ریشه ضعف‌های جبهه سیاسی خود کنند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید