• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 7 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99215
+
-

در حاشیه سیاست

  کرونا از بین نرفته است
علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: کرونا در مسیر مدیریت شده است، هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست، اما وضعیت عادی هم نیست؛ چراکه ویروس از بین نرفته است. 

  اروپا فقط ابراز تاسف کرد
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول، نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است.دولت‌های ثالث دو تعهد دارند؛ قطع همکاری با دولت ناقض و اقدام برای رفع وضعیت غیرقانونی. اروپا مثل همیشه فقط ابراز تاسف کرد!

  اتهام و پاسخ به اتهام
روابط عمومی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده توضیحاتی را درباره نامه شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ به معصومه ابتکار ارائه داده و به اتهامات آن نامه پاسخ داده است. به گزارش فارس، در بخشی از این نامه آمده است: «قرار‌دادن اطلاعات زنان سرپرست خانوار روی سایت معاونت برای خوشایند سازمان‌های بین‌المللی»، یک اتهام واهی است که قابلیت پیگرد حقوقی دارد و هیچ سندی برای این موضوع نیست. اطلاعات مربوط به افراد از نظر دولت امری شخصی بوده و در اختیار هیچ‌کس قرار نمی‌گیرد. البته آنچه معاونت برای اطلاع‌ مجامع بین‌المللی روی سایت خود به فارسی و انگلیسی قرار داده، گزارشی با عنوان ۴۰ در ۴۰ حاوی آمار و اطلاعات 40سال دستاوردهای پر‌افتخار نظام جمهوری اسلامی در حوزه زنان است.

  فرصت حل مسائل در منطقه
سفیر امارات در آمریکا با بیان اینکه حل بحران‌هایی همچون کووید-19نیازمند همکاری جهانی است، تصریح کرد: هنوز زود است بگوییم این شرایط فرصتی برای حل مسائل با ایران به‌وجود آورده است. به گزارش ایسنا، یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عربی در آمریکا در گفت‌وگو با شبکه هیل در پاسخ به این سؤال که شیوع ویروس کرونا چگونه دیدگاه امارات درباره ایران، یمن و سایر کشورها در منطقه را تغییر داده است؟ اظهار داشت: فرصت‌هایی وجود دارد. فکر می‌کنم کشورهایی هستند که به منطقه و بحرانی که با آن مواجهند، نگاه خواهند کرد و به‌دنبال فرصتی برای حل مشکلات و تلاش برای رفع مسائل خواهند بود.

  چرا ظریف در شرایط کرونا به سوریه رفت
العربی جدید، رسانه نزدیک به قطر در تحلیلی درباره سفر محمد‌جواد ظریف به دمشق و دیدارش با اسد در وانفسای کرونایی، نوشت: چه چیزی وزیر خارجه ایران را بر آن داشت تا در شرایط کرونایی با ماسک و ‌دستکش از هواپیمایی پیاده شود که او را از تهران به دمشق می‌آورد؟ اقدام محمد‌جواد ظریف، پس از شیوع کرونا در جهان، در سطح روابط بین دولت‌ها و رهبران، نخستین سفر محسوب می‌شود و انگیزه‌های آن، فراتر از بررسی روابط دو‌جانبه، تحولات پرونده سوریه و زمینه‌سازی‌ برای نشست سه‌گانه بین ایران، روسیه و ترکیه برای بررسی شرایط در ادلب است. در ادامه این مطلب آمده است: در واقع، ایران نگرانی واضحی در مورد تحولات سیاسی و میدانی در ادلب دارد‌ که به سمتی می‌رود که کاملا با محاسبات تهران و منافع آن در سوریه، در تعارض است.

این خبر را به اشتراک بگذارید