• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 24 اسفند 1396
کد مطلب : 9889
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jYZl
+
-

ارزش سهام بانک صادرات نصف شد

بازار سرمایه
ارزش سهام بانک صادرات نصف شد

دیروز با بازگشایی نماد بانک صادرات در بورس بعد از 605روز قیمت سهام این شرکت نصف و 2.9هزار میلیارد تومان از ارزش سهام آن کاسته شد.
به گزارش همشهری، دیروز نماد 2بانک صادرات و پارسیان بعد از مدت‌ها انتظار و همزمان با روز‌های پایانی سال بازشد. تحت‌تأثیر این بازگشایی قیمت سهام بانک صادرات 50درصد و بانک پارسیان 10درصد افت کرد و شاخص بورس هم تحت‌تأثیر این افت 788واحد کاهش یافت و به 95هزارو 525واحد رسید.
معاملات سهام بانک صادرات از تیرماه پارسال متوقف شده بود دیروز پس‌از بازگشت سهام این بانک به تالار مبادلات بورس هر سهم آن 50تومان قیمت خورد.
بازگشایی نماد معاملاتی بانک صادرات ایران اگر چه با بازارگردانی منسجم سهامداران حقوقی همراه بود اما در نهایت ارزش سهام این شرکت 2هزارو 900میلیارد تومان کاهش یافت و 50درصد از ارزش سهام آن از دست رفت. ارزش سهام این شرکت در تیر‌ماه 95که معاملاتش در بورس متوقف شد 5هزار و 809میلیارد تومان بود که در پایان مبادلات دیروز به2هزار و 930میلیارد تومان رسید. قیمت سهام این شرکت در زمان توقف نماد آن در سال قبل 100تومان بود که این مقدار در پایان مبادلات دیروز با 50درصد کاهش به 50تومان رسید.
بانک پارسیان هم که 12آبان‌ماه سال 1395معاملاتش در بورس متوقف شده بود بار دیگر به بورس برگشت و معاملاتش را از سر گرفت.در مبادلات روز گذشته جمعا 470میلیون سهم این شرکت را 1,738سهامدار حقیقی و 78سهامدارحقوقی فروختند.
در این میان برخی از فعالان بازار در شبکه‌های اجتماعی، محاسبات جالبی انجام داده و اعلام کردند با توجه به قیمت 3520تومانی دلار در روز توقف نماد بانک صادرات، قیمت هر سهم بانک صادرات متناسب با ارزش دلار در زمان توقف 2.84سنت بود اما با قیمت 4800تومانی دلار در مبادلات دیروز دلار قیمت سهام بانک صادرات به 1.04سنت به ازای هر سهم کاهش یافت. همچنین برخی از تحلیلگران معتقد بودند امکان متعادل کردن قیمت سهام بانک صادرات در سال گذشته با کمتر از 50میلیارد تومان وجود داشت اما توقف طولانی مدت نماد این بانک در بورس هزینه تعادل در قیمت سهام این شرکت را بالا برد. قیمت سهام بانک پارسیان هم در مبادلات دیروز 10درصد افت کرد.
با این شرایط با بازگشت سهام بانک صادرات و پارسیان به بورس انتظار می‌رود زمینه بازگشایی بانک‌های دیگر هم در بورس فراهم شود. بر همین اساس قرار است مجمع عمومی سالانه بانک شهر نیز تا پایان‌ماه جاری برگزار شود و بعد از برگزاری این مجمع زمینه بازگشایی نماد این بانک در بورس فراهم شود.
همچنین به گزارش فارس، همزمان با بازگشایی نماد بانک صادرات در بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه شفاف‌سازی‌ بانک صادرات با اشاره به توقف نماد معاملاتی بانک صادرات ایران از تاریخ 30تیر‌ماه 1395درباره آخرین وضعیت این بانک اطلاع‌رسانی کرده است.
به گفته سازمان بورس، مطابق اطلاعات صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره 9ماهه منتهی به آذر‌ماه 96زیان انباشته بانک صادرات 64هزارو 59میلیارد ریال و به ازای هر سهم 1108ریال است.
سازمان بورس تأکید کرده است بانک صادرات صورت‌های مالی حسابرسی شده دوره 6ماهه منتهی به شهریور 96را تاکنون در سامانه کدال منتشر نکرده است.
سازمان بورس با تأکید بر مسئولیت هیأت مدیره در ارائه اطلاعات صحیح و قابل اتکا، عنوان کرده که سهامداران باید تمام احتمالات ممکن را مدنظر قرار دهند.


تغییرات سهام

قیمت‌ها مربوط به آخرین آمار معاملات تأییدشده بورس و فرابورس تا ساعت 16 دیروز است.



این خبر را به اشتراک بگذارید